مشکلات تسهیلات اشتغال‌زایی به زودی برطرف می‌شود

اردبیل(پانا) - وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: مانعی که در ارتباط با ابلاغ تسهیلات اشتغال و استفاده از ظرفیت‌های آن برای پروژه‌های ماده ۵۶ در استان اردبیل وجود داشت به زودی برطرف خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۸۶۰۹۶
لینک کوتاه کپی شد
مشکلات تسهیلات اشتغال‌زایی به زودی برطرف می‌شود

سیداحسان خاندوزی ،وزیر امور اقتصاد و دارایی در جلسه شورای برنامه ریزی استان اردبیل با تاکید بر پیگیری تحقق مصوبات سفر ریاست جمهوری افزود: از جمله مانعی که در ارتباط با ابلاغ آن و استفاده از ظرفیت‌های تسهیلات اشتغال برای پروژه‌های ماده ۵۶ بویژه پروزه های کلیدی حوزه راه اردبیل وجود داشت با تلاش‌های عمل آمده به زودی مشکلات مربوط به این حوزه برطرف خواهد شد.
وی تصریح کرد: امیدواریم با پیگیری‌های حوزه گمرکی از جمله استقرار ایکس ری در گمرک بیله سوار و حوزه مالیاتی که به ما تفویض شده رشد و توسعه استان را شاهد باشیم و افزایش سقف اعتبارات نیز امری لازم و ضروری است تا بانک‌ها بیش از پیش توسعه اقتصادی استان را پشتیبانی کنند.
وزیر امور اقتصاد و دارایی افزود: انتظارات فعالان عرصه تولید و صادرکنندگان به حق است و دولت برای تسهیل محیط کسب و کار و توانمندسازی فعالیت‌های اقتصادی تلاش می‌کند.

خاندوزی در خصوص مطالبات مالیاتی فعالان اقتصادی عنوان کرد: تلاش ما بر این است تا به سمت الکترونیکی کردن مالیات‌ستانی حرکت کنیم و به دور از اعمال سلیقه‌ها بتوانیم از مؤدیان مالیات به حقی را دریافت کنیم چرا که معتقدین این کار خود جلوی فساد مالی را خواهد گرفت و حتی شکایت‌های مالیاتی نیز در بستر الکترونیکی فضای اعتماد بیشتری را برای فعالان اقتصادی به وجود خواهد آورد.

در این جلسه سیدحامدعاملی ،استانداراردبیل هم اظهار کرد: شاخص‌های مختلف توسعه در استان اردبیل نسبت به سایر استان‌ها وضعیت مناسبی ندارد و سامان دادن به مسئله اقتصادی و رسیدن اردبیل به سطح متوسط در شاخص‌ها، نیازمند توجه جدی است.

وی افزود: در حال حاضر برای توسعه زیرساخت‌های صنعتی استان ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که نمی‌توان این مبلغ را از اعتبارات استانی تامین کرد.

استاندار اردبیل با تاکید بر بازگرداندان معافیت‌های گمرکی واردات ماشین‌آلات تولیدی واحدها و صنایع، تشریح کرد: تحمیل هزینه‌های گمرکی برای واردات ماشین‌آلات، عملا نوعی خود تحریمی و مصداق بارز مقابله با تولید داخلی است که منجر به بی‌انگیزه شدن سرمایه‌گذاران و رکود واحدهای تولیدی می‌شود.

عاملی ادامه داد: تحقق اعتبارات سفر ریاست جمهوری و تخصیص اعتبارات در نیمه اول سال با توجه به اینکه فصل کاری در اردبیل، کم است می‌تواند در توسعه این استان تاثیرگذار باشد.

وی با اعلام اینکه استان اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری مطرح است اما هنوز زیرساخت‌های گردشگری در این استان فراهم نیست، گفت: هنوز در استان اردبیل یک هتل ۵ ستاره وجود ندارد و این موضوع در پذیرش گردشگر خارجی و داخلی و در نتیجه اقتصاد گردشگری کل استان تبعات منفی به دنبال دارد.

صدیف بدری، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: محدودیت منابع و مصارف در بانک‌های استان به معضل تبدیل شده است و هیچ بانکی از اعطای تسهیلات استقبال نمی‌کند و این کار بر محرومیت استان اردبیل می‌افزاید.

وی افزود: نظارت و کنترل کافی بر بازار وجود ندارد که لازم است تمهیدات مورد نیاز اندیشیده شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هر جراحی نیازمند مراقبت است، تاکید کرد: جراحی اقتصادی نیازمند انجام آزمایش‌های پیش از جراحی است.

بدری ادامه داد: ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای شبکه فاضلاب اردبیل لازم است و تسریع در اجرای این طرح ضرورت دارد.

وی ضمن تقدیر از اقدامات دولت در رابطه با کشت و صنعت مغان بیان کرد: انتظار می‌رود سازمان خصوصی‌سازی با تمرکز و ریزبینی بیشتر، تمامی جوانب را بررسی کرده و در واگذاری سهام این مجموعه به مردم مغان و اردبیل با دقت نظری بیشتر عمل کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، بر پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت به تولید و اشتغال و بحث اجرایی شدن منطقه آزاد و عملیاتی شدن آن تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار