مدیر کل آموزش وپرورش استان آذربایجان شرقی :

علایق دانش‌آموزان شناسایی و در مسیر درست هدایت شود

تبریز(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان صبح امروز در جلسه ستاد برنامه‌ریزی اوقات فراغت استان به هدایت و شناسایی علایق دانش‌آموزان در مسیر درست تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۵۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد
علایق دانش‌آموزان شناسایی و در مسیر درست هدایت شود

آذربایجان شرقی، علیرضا صیادی اوقات فراغت را امری مستمر دانست که در طول عمر یک انسان مطرح است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همچنین گفت: اوقات فراغت صرفا به فصل تابستان محدود نیست و در طول سال تحصیلی و برای همه ایام بایستی مورد توجه باشد.

علیرضا صیادی ادامه داد: در بحث اوقات فراغت برای هر دستگاه وظایفی تعریف کرده اند.

این مقام مسئول در دستگاه تعلیم و تربیت افزود: نباید از فضای مجازی که حقیقت زندگی امروز است غافل بود.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش به تنهایی قادر به انجام رسالت تعلیم و تربیت نیست و همه دستگاهها باید پای کار بیایند.

صیادی گفت: رویکرد ما در حوزه اوقات فراغت باید به سمت هدایت علاقه و سلیقه دانش آموزان باشد‌ و اگر از علایق دانش آموزان در برنامه ریزی غافل باشیم بدون تردید ایشان استقبال چندانی نداشته و هدف محقق نخواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: تحقق بیانیه گام دوم و منویات مقام معظم رهبری در گرو توسعه فعالیت علمی و پژوهشی است و استفاده حداکثری از ظرفیت فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی در تحقق اهداف دستگاه تعلیم و تربیت مد نظر و مورد انتظار است.

همچنین در پایان جلسه، صیادی از دیگر برنامه های اوقات فراغت را برپایی اردوهای تفریحی، علمی و ورزشی سالم عنوان کرد و تشکیل گروههای جهاد تبیین در راستای تشریح ارزشها و ... به نسل آینده را خواستار شد.

در ادامه معاون پرورشی و فرهنگی استان گفت: ۲۲ دستگاه مسئول پرکردن اوقات فراغت در کشور هستند و آموزش و پرورش بیشترین نقش را در این مهم ایفاء می کند.

طاهر علمی گفت: بیشترین تمرکز مجموعه آموزش و پرورش در بحث اوقات فراغت در مناطق روستایی و شهری است.

معاون آموزش متوسطه استان نیز ادامه داد: در دوران کرونا از لحاظ علمی، سلامت روحی و جسمی، افت کیفی و همبستگی اجتماعی دانش آموزان دچار آسیب شده اند. استفاده و برنامه ریزی درست از اوقات فراغت می تواند تا حدودی از این کاستی ها برطرف شود.

رئیس اداره فرهنگی و هنری استان گفت: رویکرد امسال بحث اوقات فراغت اتکاء به سند تحول بنیادین با تاسی از منویات مقام معظم رهبری با شعار هر دانش آموز یک مهارت پیگیری میشود‌.

فنائی اشاره کرد: از اهداف اوقات فراغت و پایگاههای تابستان ایجاد فضای پر نشاط و جذاب در مراکز، توجه به نیازهای خاص دانش آموزان، ارتقا سطح دانش علمی، تقویت هویت ملی و دینی و ... می باشد.

وی همچنین در پایان جلسه از ثبت نام پایگاهها خبر داد و گفت: ثبت نام در بستر سامانه همگام از هفته آخر خرداد آغاز و فعالیت پایگاهها بمدت ۸ هفته انجام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار