معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

دارالقرآن های آموزش وپرورش باید ذائقه سنجی مخاطبین خود را داشته باشد

تبریز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه دارالقرآن های آموزش وپرورش باید ذائقه سنجی مخاطبین خود را داشته باشند، تنظیم و اجرا برنامه ها براساس ذائقه دانش آموزان را ضروری دانست.

کد مطلب: ۱۲۵۰۵۴۹
لینک کوتاه کپی شد
دارالقرآن های آموزش وپرورش باید ذائقه سنجی مخاطبین خود را داشته باشد

طاهر علمی در گفت و گو با خبرنگار پانا گفت: آموزش و پرورش؛ توجه به نماز و قرآن و توسعه فرهنگ قرآنی را رکن اصلی سیاستها و برنامه های فرهنگی وتربیتی خود میداند و قطعا از تمامی ظرفیتها برای توسعه معارف قرآن در بین دانش آموزان و خانواده ها استفاده می کند. مسجد و مدرسه وظیفه دارد آموزه های قرآنی را بدرستی به نوجوانان و جوانان منتقل کند، اول باید روخوانی و روان‌خوانی قرآن درست آموزش داده شود و سپس انس و تدبر در قرآن و درنهایت عمل به این کتاب الهی را داشته باشیم.

وی افزود: مسابقات و بویژه جشنواره همخوانی و مدیحه سرایی باید بستری را فراهم کند تا دانش آموزان در انس با قرآن تشویق وترغیب شوند و استعداد بالقوه آنان در زمینه‌های قرآنی شناسایی و شکوفا گردد و سپس تربیت و پرورش یابند و به جامعه تحویل شوند. دارالقرآن های آموزش وپرورش باید ذائقه سنجی مخاطبین خود را داشته باشد و براساس ذائقه آنها برنامه‌هایی را تنظیم و اجرا نمایند. نسل امروز با فضای مجازی و دانش‌های فراوانی روبروهستند و هرروز داده های بی‌شماری را می‌بینند واز این رو جنبه اقناعی یک جوان راحت صوروت می گیرد. نسل گذشته به صورت تعبدی موضوعات را می‌پذیرفت اما نسل امروز پرسشگر است و با راحتی هرچیزی را نمی‌پذیرد و باید قانع شود. پس از قانع کردن باعمل، این عمل را استمراردهیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی خاطر نشان کرد: اهمیت و نقش محوری مدیران دارالقرآن ها درتربیت دانش آموزان برهمگان روشن است و هدفگذاری و برنامه‌ریزی گام به گام مدیران دارالقرآن برای رسیدن به اهداف بلندمدت و استفاده از ظرفیت های موجود موجب ارتقای شاخص‌های کیفی در تربیت قرآنی خواهد شد که نتیجه آن پرورش دانش آموزان شاخص و اثرگذاراست.

وی ادامه داد: جشنواره همخوانی، مدیحه سرایی یکی از اثرات وکارهای عملی دارالقرآن‌های آموزش وپرورش است که امسال توفیق شد تا آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی میزبان اجرایی پنجمین دوره‌ی این جشنواره در تبریز باشیم. الحمدالله برنامه ریزی‌های خوبی صورت گرفته و مرحله مقدماتی این جشنواره از آذرماه سال‌جاری برگزارشد و 54گروه برتر توفیق یافتند از 31استان بصورت مجازی شرکت کنند یعنی 30گروه پسر و24گروه دختر و هرگروه با دواثر شرکت داشتند که پس از داوری در مرحله مقدماتی، 31گروه نهایتا 15گروه دختر و 16گروه پسر به مرحله فینال راه یافته‌اند.

علمی خاطر نشان کرد: مرحله پایانی این مسابقات در 6و7 بهمن ماه جاری بدون حضوردانش آموزان بصورت مجازی در استان آذربایجان شرقی برگزارخواهد شد. هرگروه از مسابقه دهندگان از 5تا7 نفر از دانش آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم تشکیل شده است و ان شاالله شاهد موفقیت های فرزندان عزیزمان دراین جشنواره و به‌ویژه در همه عرصه های تربیتی و قرآنی باشیم. اجرای مانور قبل از آغاز مسابقات در تاریخ 4 بهمن ماه جاری جهت آمادگی و رفع موانع و مشکلات انجام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار