در گفت‌وگو با وزیر کار و رفاه اجتماعی مطرح شد:

نبود آب شرب، کمبود مدرسه و نبود امکانات پزشکی مهمترین مشکلات شهرستان اردل

اردل (پانا) - در سفر وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به شهرستان اردل مسؤلان این شهرستان ضمن دیدار با وی به گفت و گو درباره مشکلات شهرستان اردل پرداختند و عنوان کردند نبود آب شرب، کمبود مدرسه و نبود امکانات پزشکی مهمترین مشکلات شهرستان اردل است.

کد مطلب: ۱۲۸۵۷۴۳
لینک کوتاه کپی شد
نبود آب شرب، کمبود مدرسه و نبود امکانات پزشکی مهمترین مشکلات شهرستان اردل

محمد عبدالملکی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در سفر به شهرستان اردل ابتدا گلزار مطهر شهداء شهر اردل را غبارروبی کرد و سپس از خانواده معزز شهید والامقام فضل الله عالی پور دیدن کرد و در ادامه از بیمارستان امام رضا(ع) و همچنین طرح توسعه این بیمارستان بازدید کرد و مشکلات آن همچون کمبود تجهیزات(سی تی اسکن) را احصاء کرد. سپس بازدیدی هم از محل احداث گلخانه‌های کشاورزی یکصد هکتاری دشت شهر اردل داشت و در ادامه در شورای اداری فرمانداری شهرستان اردل حضور پیدا کرد و در پایان سفر خود به شهرستان اردل به صورت چهره به چهره با تعدادی ازمردم این شهرستان دیدار و گفتگو و مشکلات آنها را بررسی کرد.

یعقوب شکوهی سرپرست فرمانداری شهرستان اردل و امام جمعه این شهرستان مهرداد بهرامی، ضمن تشریح مشکلات این منطقه خواستار توجه بیشتر به توسعه این شهرستان شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهرداد بهرامی، ظهر امروز در حاشیه سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شهرستان اردل اظهار کرد: با اینکه شهرستان اردل سرزمین حاصلخیز و دارای بهترین خاک است اما به شدت دچار مشکل آبرسانی است.

امام جمعه اردل خواستار برقراری عدالت و به حداقل رسیدن فاصله بین شهرستان‌ها شد و افزود: سایر شهرستان‌ها در حال توسعه صنایع هستند در حالی که شهرستان اردل حتی از داشتن جاده مناسب و شبکه آب و فاضلاب نیز محروم است.

یعقوب شکوهی نیز در ادامه این دیدار عنوان کرد: شهرستان اردل با ۴ شهر، ۹۲ روستا، ۵۵ هزار نفر جمعیت ثابت و ۱۳ هزار نفر جمعیت عشایر در بین شهرستان‌ها تنها شهرستانی است که فاقد حتی یک متر جاده چهارخطه به ویژه در ورودی شهر است.

سرپرست فرمانداری اردل با بیان اینکه ۳ دستگاه آمبولانس برای درمان در این شهرستان لازم است، افزود: زیرساخت‌های بخش سی‌تی‌اسکن بیمارستان کامل شده اما در این مرکز دستگاهی وجود ندارد و بیماران برای تصویربرداری ناچار به طی کردن ۸۰ کیلومتر تا شهرستان شهرکرد هستند.

شکوهی افزود: مردم این شهرستان به ویژه در بخش میانکوه و کاج که دچار ترکیدگی لوله نفت شدند برای تامین آب شرب مشکل دارند.

وی با اشاره به ضرورت نوسازی مدارس فرسوده و نیاز مبرم به مدارس شبانه‌روزی، ادامه داد: شهرستان دچار کمبود سالن‌های ورزشی چندمنظوره و برخی ادارات از قبیل پزشکی قانونی و سازمان انتقال خون است.

شکوهی گفت: شهرستان اردل قطب تولید ماهیان سردابی کشور است، اما آزمایشگاه آبزیان و صنایع تبدیلی در این شهرستان وجود ندارد، همچنین با وجود حدود ۲۰منطقه گردشگری، این مناطق متولی و زیرساخت لازم را ندارند که این موضوع باعث دفع گردشگر شده است.

وی با اشاره به دو زلزله اخیر در شهرستان اردل گفت: ۲ زلزله با فاصله کوتاه در شهرستان خسارات زیادی به بافت روستایی و آسیب‌دیده دشتک و میانکوه رساند که تاکنون جبران خسارت نشده‌اند.

دانش آموز خبرنگار: مهرشاد باقری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار