سخنگوی دولت در گفت‌و‌گو با پانا:

دولت درصدد کنترل نرخ ارز است

افزایش نرخ ارز با هیچ یک از سیاست‌های اقتصادی دولت هم‌خوانی نداشته و ندارد

تهران (پانا) - دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت دولت درصدد کنترل نرخ ارز است و از همه ابزارهای نظارتی مالی قانونی در این راستا بهره‌برداری کرده و خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۴۹۷۷
لینک کوتاه کپی شد
دولت درصدد کنترل نرخ ارز است

چندی پیش خبری مبنی بر اینکه بانک مرکزی اقدامات جدیدی را برای مهار قیمت دلار استارت خواهد زد، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و واکنش‌های بسیاری به همراه داشت.

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در این راستا به خبرنگار پانا، گفت: «دولت از همه ابزارهای نظارتی مالی قانونی جهت کنترل نرخ ارز بهره‌برداری کرده و خواهد کرد.»

وی افزود: «این موضوع بدیهی، طبیعی و روشن است که دولت درصدد کنترل نرخ ارز است. طبیعتاً هرگز افزایش نرخ ارز با هیچ یک از سیاست‌های اقتصادی دولت هم‌خوانی نداشته و ندارد.»

لازم به ذکر است، نرخ ارز به طور مشخص ۲۴ آذر ماه در کانال ۲۷ هزار تومان ثابت ماند. در اواخر سال ۱۴۰۰ نیز شاهد سیر نزولی نرخ ارز بودیم و قیمت دلار پس از ۶ ماه دوباره به کانال ۲۶ هزار تومان بازگشت و در آخرین روزهای دی‌ماه دوباره به کانال ۲۵ هزار تومان بازگشت. سیر نزولی قیمت‌ها ادامه داشت تا اینکه در ۱۷ بهمن‌ماه در کانال ۲۴ هزار تومان نوسان داشت. با شروع سال جدید قیمت دلار در صرافی‌های بانکی در قیمت ۲۵ هزار تومان نوسان داشت و امروز بعد از ماه‌ها وارد کانال ۲۶ هزار تومان شد ولی اکنون در کانال ۳۱ هزار تومان قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار