رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران:

استان تهران به سمت اقتصاد دیجیتال دانش‌بنیان در حال حرکت است

اسلامشهر (پانا) - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت استان تهران به سمت اقتصاد دیجیتال دانش‌بنیان در حال حرکت است و اسلامشهر نیز به عنوان یکی از شهرستان‌های تاثیرگذار استان و با توجه به پتانسیل و توانایی موجود درآن قابلیت نقش‌آفرینی در سه مولفه کلیدی، کشاورزی، صنعت و لجستیک را دارا است.

کد مطلب: ۱۲۸۴۱۱۳
لینک کوتاه کپی شد
استان تهران به سمت اقتصاد دیجیتال دانش‌بنیان در حال حرکت است

علاء‌الدین ازوجی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در جمع مدیران دستگاه‌های دولتی شهرستان اسلامشهر، در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان اظهار کرد: مسئولان اسلامشهر در رابطه با پیگیری و بهره‌برداری طرح بندر خشک آپرین به عنوان پروژه‌ای بزرگ در سطح ملی و بین‌المللی که توانایی ایجاد اشتغال در منطقه را نیز دارد، پیگیری ویژه داشته باشند و از روند اجرای پروژه متروی اسلامشهر نیز ابراز رضایت کرد.

وی تصریح کرد: استان تهران به سمت اقتصاد دیجیتال دانش‌بنیان در حال حرکت است و اسلامشهر نیز به عنوان یکی از شهرستان‌های تاثیرگذار استان و با توجه به پتانسیل و توانایی موجود در آن قابلیت نقش‌آفرینی در سه مولفه کلیدی، کشاورزی، صنعت و لجستیک را دارا است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران درباره اولویت رفع مشکلات مطرح شده توسط روسای دستگاه‌های اجرایی اسلامشهر بیان کرد: با توجه به مباحث عنوان شده محور‌های کلیدی و مهم در اولویت قرار دارند که عبارتند از، مسئله سلامت شهروندان اسلامشهر که با مواردی از جمله، تکمیل پروژه بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی، آب آشامیدنی و طرح فاضلاب اسلامشهر، مسئله لجستیک و ترانزیت بین استانی و کشوری در شهرستان است که اجرای طرح بندر خشک آپرین از جمله آنهاست و در نهایت تأمین بودجه زیرساخت‌های فرهنگی و آموزشی از دیگر موارد مطروحه است.

وی افزود: برای پیشرفت طرح بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی در سال جاری تاکنون سازمان برنامه و بودجه مکلف به تأمین ۲۰۰ میلیارد تومان شده است که ۴۰ میلیارد آن را پیش نهاد داده‌ایم و ۴۰ میلیارد نیز قبل از سال جدید تأمین مالی شده است و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پیگیری‌های لازم را درباره فراهم کردن مبلغ این طرح انجام می‌دهد و مسائل فنی نیز باید به وزارت بهداشت سپرده شود.

ازوجی گفت: متروی اسلامشهر را باید به عنوان یک پروژه سنگین و با نام متروی جنوب غرب استان تهران در نظر گرفت و درباره این طرح نیز ۳۵۰ میلیارد تومان مد نظر است که ۲۵۰ میلیارد آن از منابع اعتبارات عمرانی و ۱۰۰ میلیارد دیگر نیز از اعتبارات شهرداری فراهم خواهد شد.

در ادامه این نشست حسین حبیبی، فرماندار اسلامشهر در سخنانی تصریح کرد: شهرستان اسلامشهر شهر حافظان قرآن، قهرمانان المپیکی و مدال‌آوران ورزشی است و همچنین دارای ظرفیت بالایی در بخش تولیدات فرآورده‌های کشاورزی و... است و بهره‌‌وری در اسلامشهر به علت وجود هم افزایی و همپوشانی‌های لازم بین مدیران بالا است و بیشتر مدیران این شهرستان فعال بوده و ساعت کاری نمی‌شناسند.

شایان ذکر است، برخی مشکلات مطرح شده توسط مسئولان حاضر در نشست را شامل موارد زیر بود، درخواست تخصیص مالی برای احداث ۲۰۰ کلاس درس جهت شروع سال تحصیلی جدید و تأمین منبع مالی مناسب برای انجام آسفالت و ایزوگام به میزان ۲۰۰ هزار مترمربع در سطح مدارس اسلامشهر، رفع مشکل مالی برای تأمین تجهیزات پایگاه‌ها و مراکز سلامت اسلامشهر، تأمین بودجه کافی برای انجام پروژه طرح فاضلاب شهرستان، تجهیز انجمن سینمایی و فرهنگسرای شهید صارمی، اختصاص بودجه لازم برای لایروبی رودخانه کن و انجام استحکام‌های لازم برای جلوگیری از ریزش دیواره و پیشرفت رودخانه به سمت زمین‌های شهروندان منطقه، اختصاص مبلغ ۲ میلیارد تومان برای تکمیل خانه جوانان اسلامشهر.

خبرنگار: ساسان حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار