وزیر آموزش و پرورش:

دختران نقش محوری در رسیدن به تمدن نوین اسلامی ایفا می‌کنند

قم(پانا) - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از نیمی از جمعیت دانش‌آموزان کشور را دختران تشکیل می‌دهند، گفت دختران نقش محوری در رسیدن به تمدن نوین اسلامی ایفا می‌کنند.

کد مطلب: ۱۲۸۴۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
دختران نقش محوری در رسیدن به تمدن نوین اسلامی ایفا می‌کنند

«یوسف نوری» وزیر آموزش و پرورش عصر امروز در نخستین اجلاس دختران ایران قوی که همزمان با سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر با عنوان دختران آفتاب در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، عنوان کرد: وزارت آموزش و پرورش برنامه های تربیتی ویژه ای برای بیش از 7 میلیون دانش آموز دختر تدارک دیده است.

وی افزود: تبیین نقش دختران به عنوان پیشگامان جامعه دانش بنیان، تبیین جایگاه دختران در خانواده و جوانی جمعیت و الگوسازی سبک زندگی اسلامی ایرانی از مهمترین اهداف وزارت در برگزاری جشن دختران ایران قوی است.

نوری ادامه داد: دختران محور خانواده اند و اگر بتوانیم خانواده ایرانی را مبتنی بر سبک اسلامی تشکیل دهیم، جامعه ما با قدرت به تمدن نوین اسلامی خواهد رسید.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: اگر بخواهیم شکوفایی تمدن نوین اسلامی را شاهد باشیم چاره ای نداریم تا دختران آینده ایران حضور مؤثری در شکوفایی این تمدن داشته باشند.

وی گفت: آنچه ما در نظام تعلیم و تربیت به آن ملزم هستیم تربیت نسل آینده بر اساس سیره ائمه علیهم السلام و در بخش دختران بر اساس سیره بانوان بزرگ اسلام مانند حضرت زهرا(س)، حضرت زینب(س)، حضرت خدیجه(س) و حضرت معصومه (س) است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: از این رو برنامه‌های درسی و تربیتی ما برای بیش از ۷ میلیون دانش آموز دختر و ۴۵ هزار دانشجوی معلم در دانشگاه های تربیت معلم باید بر اساس سند تحول بنیادین برای دستیابی به اهداف و ساحت‌های ششگانه تربیت اسلامی باشد و به منظور این کار باید تلاشمان را در این دوره مضاعف کنیم.

وی با بیان اینکه مهمترین بخش جمعیت آینده ساز ما دختران هستند، افزود: وزارت آموزش و پرورش در آستانه ولادت حضرت معصومه برنامه هایی را ترتیب داد تا از این ظرفیت بیش از ۷ میلیونی استفاده کند، از این رو ستاد دائمی بزرگداشت حضرت معصومه سلام الله علیها در وزارتخانه تشکیل شد و دبیرخانه دائمی آن در آموزش و پرورش استان قم راه اندازی شد تا بتوانیم برنامه های خود را از این مرکز به سایر نقاط کشور انتشار دهیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ما در طول تاریخ اسلام دو هجرت داشتیم، افزود: هجرت اول هجرت پیامبر اعظم(ص) از مکه به مدینه بود و هجرت دوم هجرت امام رضا علیه السلام است که حدود هزار سال تاریخ ما را رقم زد و یکی از مهمترین نقش آفرینان قوام این هجرت حضرت معصومه سلام الله علیها بودند که با جهاد و هجرت به قم تا پای جان زمینه را برای تبیین و انتشار مذهب تشیع فراهم آورد و ما امروز ثمره آن رامی بینیم.

وی یکی از ثمره های هجرت حضرت معصومه سلام الله علیها به ایران را امام خمینی(ره) دانست و گفت: توسل به حضرت معصومه سلام الله علیها برای ما امری ضروری است و باید همواره چه از راه نزدیک و چه از راه دور این ارتباط را داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار