سخنگوی دولت در پاسخ به پانا:

دولت حتما با تخلفات متروپل برخورد خواهد کرد

آیین‌نامه ساماندهی واحدهای صنفی صنعتی اطراف تهران به تصویب رسید/ تصویب اعتبار برای پوشش بخشی از هزینه‌های‌ حادثه متروپل آبادان در جلسه امروز هیات وزیران

تهران (پانا) - سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت امروز در هیات دولت مصوبه‌ای در خصوص حادثه متروپل تصویب شد و اعتباری بنا به پیشنهاد وزارت کشور و موافقت سازمان برنامه و بودجه برای پوشش بخشی از هزینه‌های‌این حادثه در نظر گرفته شد.

کد مطلب: ۱۲۸۳۹۱۹
لینک کوتاه کپی شد
دولت حتما با تخلفات متروپل برخورد خواهد کرد

علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه و تسلیت حادثه متروپل آبادان، اظهار کرد: دولت با جدیت و حتما هرگونه کوتاهی از سوی هر یک از مقامات محلی و هرگونه فساد درباره تخلافات متروپل برخورد خواهد کرد. دستگاه‌های مربوطه باید پاسخگوی اقدامات خود باشند.

سخنگوی دولت افزود: امروز در هیات دولت مصوبه‌ای در خصوص حادثه متروپل داشتیم و اعتباری به میزان 700 میلیارد ریال را بنا به پیشنهاد وزارت کشور و موافقت سازمان برنامه و بودجه برای پوشش بخشی از هزینه‌های‌این حادثه در نظر گرفته شد. البته هزینه اصلی باید از مسببان دریافت شود.

وی گفت: در خصوص واحدهای صنعتی و صنفی اطراف تهران مشکلاتی از چندین سال گذشته وجود داشته و ساماندهی نشده بودند و ممکن بود حوادثی مانند متروپل رخ دهد بر همین اساس امروز آیین‌نامه ساماندهی واحدهای صنفی صنعتی اطراف تهران به تصویب رسید.

سخنگوی دولت درباره برنامه دولت در بحث مقابله با گرد و غبار، گفت: متاسفانه چند سالی است گرد و غبار مهمان ماست. کشورهایی که اصلی‌ترین عامل هستند پیگیری شد و وزارت خارجه هم در این باره همکاری داشت. رئیس سازمان محیط زیست سفری به عراق و سوریه که منشاهای اصلی ریزگردها هستند انجام داد و توافقات خوبی با وزرای این دو کشور حاصل شد و وزارتخانه‌های نیرو نفت جهاد هم همراه محیط زیست بودند.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: شخص رییس‌جمهوری هم مذاکره تلفنی با نخست وزیر عراق انجام داد البته کاهش ریزگردها نیازمند همکاری کشورهای همسایه برای حل این مشکلات مشترک است. مذاکرات در مسیر خود استمرار دارد و سخنگوی وزارت خادجه مستمرا گزارش می‌دهد. وزیر نفت هم گزارشی از عواید نفتی را در دو ماه امسال ارایه کرد که نسبت به شرایط تحریمی از شرایط قابل قبولی برخوردار بوده است. امروز بحران کرونای جهانی را احساس نمی‌کنیم اما برخی مشکلاتی در خرید و فروش‌ها ایجاد می‌کند اما نباید سوءتعبیر شود. بازارهای جدید جهانی در حال توسعه است و از این حیث امید به پیشرفت روزافزون در کشور می‌رود.

وی در خصوص اصلاحات اقتصادی دولت نیز بیان کرد: دولت در حال عادلانه‌سازی یارانه‌ها یا مردمی‌سازی یارانه‌هاست و یارانه‌ها به‌جای این‌که به عده‌ای خاص یا به افرادی که رانت دارند اختصاص پیدا کند، به تمام مردم اختصاص پیدا کرده و قریب به ۸۰ میلیون جمعیت ما مستقیم یارانه دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: کارشناسان زیادی درباره این طرح نظر داده‌اند و من ندیدم که تا الآن کارشناسی گفته باشد این طرح منجر به افزایش شکاف طبقاتی شده باشد.

بهادری جهرمی با بیان اینکه بر خلاف مطلب مطرح شده، این طرح منجر به کاهش شکاف طبقاتی می‌شود، گفت: این نظام پرداخت به کاهش شکاف طبقاتی کمک می‌کند و حتی کارشناسان منتقد اعتقاد دارند این طرح قدرت خرید دهک‌های پایین را افزایش می‌دهد و شکاف طبقاتی را پایین می‌آورد؛ لذا با توزیع مردمی قدرت خرید افزایش یافته و این طرح دولت در راستای کاهش شکاف طبقاتی است.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با اشاره به ارائه گزارشی از وضعیت فروش نفت و عواید نفتی در دو ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ در جلسه هیأت دولت، گفت: فروش نفت نسبت به شرایط تحریمی از وضعیت قابل قبولی برخوردار بوده و بازارهای جدید جهانی هم در حال توسعه است و از این حیث امید به پیشرفت روزافزون در کشور می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار