با حضور رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛

اولین مرکز تخصصی پیش‌دبستانی ویژه دانش‌آموزان با آسیب بینایی افتتاح شد

تهران (پانا) - در مراسمی با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز خراسان رضوی، اولین مرکز تخصصی پیش‌دبستانی ویژه دانش‌آموزان با آسیب بینایی در مشهد افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۲۸۱۹۱۹
لینک کوتاه کپی شد
اولین مرکز تخصصی پیش‌دبستانی ویژه دانش‌آموزان با آسیب بینایی افتتاح شد

حمید طریفی حسینی در این مراسم ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: بیش از ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و بیش از ۴ هزار شهید معلم داریم که نشان از ایثار و از خودگذشتگی آنان بوده است و در حال حاضر هم عمل نیک خیرین مدرسه‌ساز در ادامه راه این شهدا است.

وی با بیان اینکه مدارس خیرساز یک وجهه تربیتی برای دانش‌آموزان دارند، گفت: خیرین مدرسه‌ساز یک نمونه و الگوی کارآمد از حضور مردم در عرصه اجتماعی و کمک به حاکمیت دولت هستند ‌ و بر همین این اساس خیرین را شریک خود در فرایند تعلیم و تربیت می دانیم.

طریفی با بیان اینکه خیرین در کنار ساخت مدرسه در مدرسه‌یاری هم مشارکت داشته باشند، گفت: خیرینی که کار بزرگ مدرسه سازی را انجام می دهند، قطعا ایده‌های تربیتی هم دارند و باید در اداره امور مدرسه نیز حضور فعال داشته باشند.

وی افزود: بیش از ۸۰ درصد مدارس استثنایی و حدود ۳۰ درصد مدارس عادی نیز با مشارکت خیرین احداث شده است و این امر نشان دهنده افزایش مدرسه‌سازی خیرین در سال‌های اخیر است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه گام اول برای این که تعلیم و تربیت در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش قرار بگیرد، ساخت مدارس استاندارد است، گفت: ساخت اولین مرکز تخصصی پیش‌دبستانی ویژه دانش‌آموزان با آسیب بینایی در کشور با تمام‌ امکانات و تجهیزات آموزشی ‌و توان‌بخشی می‌تواند الگوی مناسبی برای مدرسه‌‌سازی در کشور باشد.

گفتنی است مرکز تخصصی پیش‌دبستانی طراوت سزاوار رحمت با بروزترین امکانات و‌ تجهیزات آموزشی ‌و توان‌بخشی در زمینی به مساحت ۲۷۰۰ مترمربع واقع در دبستان مهندس عمرانی و باز زیربنا ۵۵۰ متر در دو طبقه و به همت نیک‌اندیشان ارجمند خانواده سزاوار رحمت احداث گردیده است و هم‌اکنون ۴۸ نوآموز آسیب دیده بینایی در آن درحال تحصیل هستند.

شایان ذکر است این آموزشگاه دارای شش کلاس آموزشی شامل یک کلاس برای نوآموزان بدو تشخیص تا ۴ سال، دو‌ کلاس برای نوآموزان آمادگی ۱ و دو‌ کلاس برای نوآموزان آمادگی ۲ است .

هم چنین تمامی کلاس‌ها مجهز به تجهیزات چندحسی، تابلوهای حسی، وسایل کمک آموزشی، وسایل بازی کودک است و در کنار آن اتاق کاردرمانی با تجهیزات اختصاصی، اتاق بینایی‌سنجی، اتاق گفتاردرمانی، اتاق بهداشت و اتاق امور دفتری و معلمان نیز در این مرکز وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار