همتی‌فر:

«پیش‌دبستانی» نیازمند حمایت دولت است

تهران (پانا) - رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد که در حال حاضر شهرهای بزرگ نظیر تهران، فاقد مراکز پیش‌دبستانی دولتی هستند.

کد مطلب: ۱۲۸۷۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد
«پیش‌دبستانی» نیازمند حمایت دولت است

مجتبی همتی فر در مصاحبه با برنامه صبح و گفتگو با اشاره به مصوبه سال 90، پیش دبستانی را مقطعی رسمی و غیر اجباری خواند و افزود: این دوره توصیه می‌شود و دولت موظف است این دوره‌ها را برای عشایر و روستایی‌های دو زبانه رایگان ارائه کند.

وی با بیان این که پیش تر با وجود فضا و نیروی انسانی کافی، دوره پیش دبستانی به صورت دولتی ارائه می‌شد، گفت: بعد از اجرای نظام جدید یک پایه به ابتدایی اضافه شد و فضای مدارس با ضریب 5 کلاس، پایه ششم را نیز پوشش می‌دادند لذا ابلاغ شد اگر مدرسه دولتی فضا دارد، می‌تواند پیش دبستانی را ارائه کند و لذا همه این مراکز به صورت غیر دولتی دایر شدند و در حال حاضر در شهرهای بزرگ پیش دبستانی دولتی وجود ندارد؛ مگر چند مدرسه که فضایی مازاد دارند.

همتی فر ادامه داد: تفاوت این مراکز با مراکز غیر دولتی، هزینه‌های پایین تر است. سازمان تعلیم و تربیت کودک وظیفه دارد خدمات را از بدو تولد تا شش سال ارائه کند. در سه سال اول قصد داریم تربیت در خانواده‌ها صورت گیرد و برای سه سال دوم به تدریج و در شیب ملایمی، بچه‌ها برای ورود به دبستان آماده می‌شوند.

همتی فر با بیان این که ما به ازای مالی این طرح دیده نشده است، افزود: حدود 4 میلیون کودک 3 تا 6 ساله داریم که معدل بودجه‌ای آن هنوز در باور مسئولان قرار نگرفته است.

رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک در وزارت آموزش و پرورش با اعلام این که ظرفیت پیشینِ پیش دبستانی دولتی در اختیار پایه ششم ابتدایی قرار گرفته است، گفت: عملا نیروی مازادی هم نداریم و برای کلاس‌های عادی نیز با کمبود نیرو رو به رو هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار