جزئیات برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی دانش‌آموزان استثنایی

تهران (پانا) - سرپرست معاونت تشخیص، پیشگیری، پرورشی و تربیت‌بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت با تصویب شورای معاونین سازمان آموزش و پرورش استثنایی و با توجه به کاهش محدودیت‌های کرونایی مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی دانش‌آموزان و کارکنان در تابستان 1401 به صورت حضوری برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۸۱۳۳۷
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی دانش‌آموزان استثنایی

محمد مصطفوی، سرپرست معاونت تشخیص، پیشگیری، پرورشی و تربیت بدنی سازمان با اعلام این خبر گفت: با توجّه به اهمیت و نقش فعالیت­‌های فرهنگی، هنری و ورزشی در حفظ و تامین سلامت روحی و جسمی دانش‌آموزان، به ویژه دانش‌آموزان استثنایی و همچنین افزایش مهارت‌های زندگی و پیشگیری از عوارض ناشی از معلولیت، این فعالیت‌ها به عنوان یکی از برنامه های با اهمیت، مورد توجّه ویژه سازمان قرار دارد.

وی با بیان اینکه رویکرد فعالیت­‌های فرهنگی و ورزشی در آموزش و پرورش، نیل به تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان، با بهره جویی از این نوع فعالیت‌­ها می­‌باشد، افزود: در همین راستا برنامه­‌های متنوعی به منظور غنا بخشیدن به فعالیت‌­های پرورشی و ورزشی مدارس از طرف سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، در حال برنامه‌­ریزی و اجرا است.

سرپرست معاونت تشخیص، پیشگیری، پرورشی و تربیت بدنی با بیان اینکه تدبّر و بصیرت قرآنی، رویکرد مورد توجّه در فعالیت­‌های حوزه پرورشی و تربیت بدنی در سال جاری است، گفت: در برنامه‌­ریزی مسابقات هدف تربیتی و بصیرت افزایی در نظر گرفته خواهد شد.

مصطفوی در ادامه درخصوص مسابقات فرهنگی و ورزشی کارکنان گفت: با توجه به آثار مثبت این گونه فعالیت‌­ها بر سلامت روحی، جسمی و افزایش نرخ بهره‌­وری کارکنان، برگزاری این مسابقات از دیگر برنامه‌­های مورد توجه بوده که همواره مورد استقبال همکاران محترم فرهنگی واقع شده است.

وی در پایان گفت: طی این دو سال گذشته، این فعالیت‌­ها تحت تاثیر زیست بوم کرونا قرار گرفت، تا جایی که یا از دستور کار خارج و یا به شکل غیرحضوری برگزارگردید اما با توجه به اهمیت این برنامه‌­ها و لزوم برنامه­‌ریزی مطلوب جهت دست­یابی به اهداف از پیش تعیین شده در این حوزه، مسابقات متنوعی برای گروه­‌های مختلف تحت پوشش به صورت حضوری و با تاکید بر رعایت پروتکل­‌های بهداشتی برنامه‌­ریزی گردیده که اطلاع رسانی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار