رییس اداره مراقبت از آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش ؛

آسیب های اجتماعی از بزرگترین دغدغه های مقام معظم رهبری است

تبریز( پانا )- عین‌الله طیموری‌فرد در آیین اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم در تبریز با اشاره به معضلات آسیب‌های اجتماعی و تربیت تمام ساحته در این راستا ، این آسیب‌ها را از مهمترین دغدغه های رهبر انقلاب اسلامی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۰۱۴۰
لینک کوتاه کپی شد
آسیب های اجتماعی از بزرگترین دغدغه های مقام معظم رهبری است

سیدعین‌الله طیموری فرد رئیس اداره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در آیین اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم با قرائت پیام وزیر محترم وزارت آموزش و پرورش به مناسبت اختتامیه این جشنواره در استان‌های کشور گفت: اولین مبدأ که باید به آن رجوع کرد سند تحول بنیادین است که برای تربیت تمام ساحتی دانش آموزان و رسیدن به حیات طیبه باید تلاش کنیم.

وی افزود: مواردی که در این تربیت تمام ساحتی آمده است عبارت‌اند از: تربیت عبادی، اعتقادی و اخلاقی ، علمی و فناورانه ، اقتصادی و حرفه ای، زیستی و بدنی و هنری و زیباشناختی. اگر دانش آموز درمعرض خطر آسیب های اجتماعی باشد نمی‌توان به هیچ کدام از ۶ ساحت تربیتی در مورد او دست یافت بنابراین گام ابتدایی پیشگیری و مقابله با این خطر آسیب های اجتماعی است.

طیموری فرد خاطر نشان کرد: آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری می باشد. چنانچه رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با جمعی از فرهنگیان بر علم نافع و علم لابنفع تاکید نمودند که بر آموزش های مهارتی در مدارس و نهادینه شدن در کودکان و نوجوانان تاکید فرمودند معظم له علاوه بر سبک زندگی اسلامی به مبارزه با آسیب های اجتماعی هم تاکید نمودند.

وی ادامه داد: در برنامه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید سه محور آموزشی، مراقبتی و تروبجی مورد توجه قرار گیرد. یکی از برنامه های آموزشی در این زمینه توانمند سازی همزمان والدین و دانش آموزان و کارکنان است. یکی از برنامه های مراقبتی نظام مراقبت اجتماعی دانش اموزان "نماد" می باشد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید بصورت همه گیر در جامعه فراگیر شود و عموم مردم دستگاه ها و سازمان های دیگر نیاز است آموزش و پرورش را در این راه یاری کنند. گل سر سبد تمام برنامه های ترویجی ، جشنواره نوجوان سالم است. که امروز یازدهمین دوره اختتامیه استانی جشنواره نوجوان سالم برای تقدیر از دانش آموزان استان آذربایجان شرقی را خواهیم داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار