در بیست و دومین دوره مسابقات پرسش مهر و دومین جشنواره فرهنگی هنری معلمان هنرمند؛

فرهنگیان و دانش‌آموزان آذربایجان شرقی رتبه‌های برتر را به خود اختصاص دادند

تبریز(پانا)- در بیست و دومین دوره مسابقات پرسش مهر ریاست جمهوری اسلامی ایران و دومین جشنواره فرهنگی هنری معلمان هنرمند که در استان فارس برگزار شد، فرهنگیان و دانش‌آموزان آذربایجان شرقی عناوین برتر رقابت‌ها را کسب کردند.

کد مطلب: ۱۲۸۹۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگیان و دانش‌آموزان آذربایجان شرقی رتبه‌های برتر را به خود اختصاص دادند

طاهر علمی در تشریح این رقابت ها گفت: به مصداق آیه شریفه : « اقرا بسم ربک الذی خلق»، خداوند رسالت تعلیم و تربیت را سرنوشت کسانی قرار داده است که همت والای خود را هزینه رشد و شکوفایی نسل های آینده می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی استان در خصوص مسابقات پرسش مهر و دومین جشنواره فرهنگی و هنری معلمان افزود: طرح پرسش مهر ریاست جمهوری نشانه ای از نقش و جایگاه دانش آموزان برای ساختن آینده ایران و بهترین امکان برای توسعه فرهنگی ایران اسلامی است. افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان، جلب مشارکت همه جانبه و افزایش حس مسئولیت پذیری ،یکی از مهم ترین کارکردهای پرسش مهر ریاست جمهوری است.

این مقام مسئول در دستگاه تعلیم و تربیت افزود: پرسش مهر ریاست جمهوری در اولین روز مهرماه طرح، و دانش‌آموزان و معلمان در رشته‌ها و گرایش‌های مختلف در بخش فرهنگی با زیرمجموعه رشته‌های ادبی (سخنوری، شعر و داستان کوتاه)، رسانه و فضای مجازی(وب‌نوشت)، و در بخش هنری با زیرمجموعه‌های هنرهای دستی و تجسمی، گرافیک (تصویرسازی، پوستر و عکاسی)، طراحی، نقاشی، نقاشی آبرنگ، ‌نقاشی رنگ روغن ‌ و خوشنویسی(نستعلیق، شکسته‌نستعلیق)، نقاشی‌خط وکاریکاتور و حجم و مجسمه و همچنین هنر مفهومی در بخش هنرهای نمایشی و فیلم کوتاه (مستند) آثار خود را به دبیرخانه این مسابقات در سطح نواحی و شهرستان‌ها ارسال کردند.

وی همچنین یادآور شد: در دومین جشنواره فرهنگی هنری "معلمان هنرمند" کشور که با هدف معرفی توانمندی های فرهنگی و هنری همه معلمان کشور اعم از نیروهای رسمی، قراردادی، پیمانی، آزاد و حق التدریسی توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار شده بود، دانش آموزان استان آذربایجان شرقی موفق به کسب 10 رتبه کشوری در بیست و دومین دوره مسابقات پرسش مهر، 3 رتبه دوم، 2 رتبه سوم و 5 رتبه شایسته تقدیر شدند. که نسبت به سال گذشته 4 نفر بیشتر مقام آورده اند.

وی ادامه داد: همچنین 3 نفر از همکاران به نام های عطیه احمدی به عنوان مربی راهنمای دانش آموز فرزانه ویانی حائز رتبه دوم و رقیه جعفری به عنوان مربی راهنمای دانش اموز زهرا علیپور حائز رتبه سوم و بهراد خدایی به عنوان مربی راهنمای دانش اموز عطا متین هدایی حائز رتبه سوم کشوری شده اند.

طاهر علمی گفت: اسامی 27 معلم هنرمند استان آذربایجان شرقی در لیست برگزیدگان این مسابقات دیده می شود که نسبت به سال گذشته 10 نفر بیشتر مقام آورده اند. همچنین معلمان هنرمند استان آذربایجان شرقی موفق به کسب 7 رتبه اول، 7 رتبه دوم و 4 رتبه سوم و 9 رتبه شایسته تقدیر در دومین جشنواره معلمان هنرمند کشور شدند،که در مجموع استان جزء رتبه های اول تا سوم کشوری است.

معاون پرورشی و فرهنگی استان در پایان یادآور شد: این جشنواره توسط اداره کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش و به میزبانی استان فارس در ۶ بخش هنرهای آوایی، هنرهای نمایشی و فیلم، هنرهای دستی و تجسمی، نقد ادبی و هنری، رسانه و فضای مجازی و بخش آفرینش های ادبی با گرایش ها و زیرشاخه های مختلف مربوط به هر بخش برگزار شد که استان آذربایجان شرقی با ارسال بیش از 1100 اثر توانست رتبه چهارم کشوری را به لحاظ میزان مشارکت همکاران را از آن خود نماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار