‌در گفت‌وگو با پانا:

علی موسوی: رقبا نوسان داشتند، استقلال قهرمان شد

فرهاد مجیدی کار بزرگی انجام داد/ نباید تلاش یک تیم فوتبال و آن‌همه هزینه و تمرین و زحمتی که می‌کشند را به مسائل دیگر ربط داد

تهران (پانا) - پیشکسوت استقلال می‌گوید آبی‌ها توانستند از نوسان تیم‌های رقیب مثل پرسپولیس و سپاهان بهترین استفاده را کنند و قهرمان شوند.

کد مطلب: ۱۲۷۹۹۸۳
لینک کوتاه کپی شد
علی موسوی: رقبا نوسان داشتند، استقلال قهرمان شد

علی موسوی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به قهرمانی استقلال در لیگ بیست و یکم گفت: «خدا را شکر استقلال امسال کمترین نوسان را نسبت به رقبای خودش مثل پرسپولیس و سپاهان داشت و توانست از این نوسان حریفانش بهترین استفاده را ببرد. هیات مدیره و مدیرعامل تیم جو خیلی خوبی را نسبت به سال‌های قبل ایجاد کردند. دیگر بین مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و سرمربی تیم دعوا و درگیری و جاروجنجال نبود. سال‌های قبل می‌دیدیم که این عزیزان علیه هم پست و استوری و نوشته رو می‌کردند. اما امسال خبری از این حواشی نبود. به‌خوبی تیم مدیریت شد و توانست باثباتی که ایجاد کردند، پیش بروند و تیم به قهرمانی برسد. این قهرمانی را به مجموعه باشگاه، مدیریت، کادر فنی و دوست خوبم فرهاد مجیدی، بازیکنان و به‌خصوص هواداران استقلال تبریک می‌گویم. واقعاً لیاقت این قهرمانی را داشتند و خوشحالم توانستند دل این مردم با توجه به وضعیت بد اقتصادی که گریبان‌گیر همه شده است را شاد کنند.»

وی افزود: «فرهاد مجیدی کار بزرگی انجام داد. وقتی دید تیمش باید برای قهرمان شدن، ابتدا کم گل بخورد، با توجه به ارتباط خوبی که با پین و استراماچونی داشت، توانست این مربی‌ایتالیایی را به تیم اضافه کند. همان‌طور که می‌دانید بهترین مدافعان دنیا از ایتالیا هستند و حرف اول را در دنیا می‌زنند. پین هم تجربیاتش را در اختیار استقلال قرار داد و با کمک فرهاد مجیدی ساختار دفاعی تیم را درست کردند. شخصیتی در تیم ایجاد کردند که نه‌تنها کم گل بخورند، که حتی تیم در بازی‌های لیگ باختی نداشته باشد. بااینکه دو مدافع اصلی استقلال در نیم‌فصل دوم جدا شدند و به سربازی رفتند اما این تیم توانست نظم دفاعی‌اش را حفظ کند. نشان دادند متکی به بازیکن نیستند. البته که معتقدم در خط حمله باید بیشتر و بهتر عمل می‌کردیم و گل می‌زدیم. اگر استقلال خط حمله زهردارتری داشت، قطعاً خیلی از بازی‌ها می‌توانست با گل‌های بیشتر و اختلاف بیشتر با 3 امتیاز بیرون بیاید تا با استرس کمتری تماشاگران این فصل فوتبال را می‌دیدند. بااین‌حال مهم قهرمانی استقلال بود و کادر فنی به‌خوبی توانست شرایط را مدیریت کند.»

پیشکسوت استقلال با اشاره به کم گل بودن مسابقات لیگ برتر تصریح کرد: «ما در فوتبال ایران به آن صورت سیستمی نداریم که بخواهیم بر اساس آن هدفی را ترسیم کنیم. مثلاً مربی برای رسیدن به گل راه‌های زیادی باید داشته باشد اما در ایران چنین چیزی را نمی‌بینیم و اکثر گل‌ها با اشتباه حریفان یا اتفاقی به ثمر می‌رسد. ما گلزنی نداریم که از 7 سالگی در آکادمی تعلیم‌دیده باشد. الان باشگاه‌های ما دارند حاضرخوری می‌کنند. قبلاً زمین‌های خاکی جبران مدارس فوتبال الان را می‌کرد. اما الان بازیکن فقط پول می‌دهد تا بازی کند. از زمین‌های خاکی فوتبالیست و گل‌زن خوب درمی‌آمد. الان هیچ مربی‌ای با مهاجم کار تخصصی نمی‌کند. استقلال خریدهای خارجی که کرده، درست است نسبت به بقیه تیم‌ها خوب بوده اما واقعاً انتظار از خریدهای خارجی باید بالا باشد. اما تفاوتی من بین بازیکنان ایرانی و این خارجی‌ها نمی‌بینم. آن‌ها نتوانستند کیفیت فنی بالاتری نسبت به دیگر بازیکنان ایرانی نشان دهند. شانس آوردیم با این وضعیت تیم‌های ما از لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند وگرنه معلوم نبود با این وضعیت چه بلایی سر ما می‌آمد.»

علی موسوی گفت: «کیفیت فوتبال ما خیلی پائین است. این را باید قبول کنیم. کلاً فوتبال ایران افت کرده است. حتی غرب آسیا هم دارد از ما فاصله می‌گیرد. چون هیچ تعلیم و تربیتی در فوتبال ما انجام نمی‌شود. حتی در رده‌های پایه هم برای موفقیت دست به هرکاری می‌زنند. شما الان ببینید تیم ملی ما می‌گویند لژیونر دارد. از شما می‌پرسم کدام بازیکن در 4 لیگ معتبر اروپا بازی می‌کند؟ دل خودمان را به داشتن لژیونر خوش نکنیم. لیگ پرتغال و بلژیک و روسیه مگر لیگ است؟ این بازیکنان ما اگر نمی‌رفتند کسی لیگ آن‌ها را می‌شناخت؟ شک نکنید هر بازیکن ایرانی که بتواند از لیگ ایران به چنین لیگ‌های درجه چندم برود، می‌تواند به‌راحتی بازی کند. شما این نسل را با نسل ما مقایسه کنید. آن موقعی که ما به بوندسلیگا رفتیم، نه شبکه اجتماعی بود و نه تبلیغ و نه تیزری. اما الان کلی شبکه اجتماعی و تلویزیون و تبلیغ و غیره وجود دارد.»

وی در خصوص کری خوانی استقلالی‌ها تأکید کرد: «این مسائل را مطرح کردن بد است. به‌هرحال در هر دوره‌ای وزیری سرکار است و ربط دادن قهرمانی و تلاش یک تیم به چنین افراد و مسائلی اصلاً درست نیست. نباید تلاش یک تیم فوتبال و آن‌همه هزینه و تمرین و زحمتی که می‌کشند را به مسائل دیگر ربط داد. متأسفانه این حرف‌های بیهوده و سخیف تبدیل به کری شده است. من واقعاً این جریانات را متوجه نمی‌شوم و تا الان ندیدم. اگر تیمی قهرمان می‌شود، بهتر است رقبا به همدیگر احترام بگذارند و تبریک بگویند. این بهترین راه است. همه باید از فوتبال لذت ببریم. باید در این مسائل حرفه‌ای‌تر عمل کنیم. این‌قدر که مردم ما درگیر حاشیه هستند، نتوانستند از قهرمانی تیمشان لذت ببرند. مردم هم متأسفانه این حواشی را دوست دارند. بدون اینکه بی‌احترامی کنیم، به حریف تبریک بگوییم. این مسائل است که فوتبال را جذاب می‌کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار