یک دانش‌آموز توانمند در رشته طراحی از رودهن:

هر دانش‌آموز هنرمند، سرچشمه‌ای جوشان برای هنر کشور است

رودهن(پانا) - یک دانش‌آموز توانمند در رشته طراحی مدرسه سما رودهن، یک دانش‌آموز با قریحه و استعداد هنری در هر مدرسه‌ را، سرچشمه‌ جوشان هنری برای آینده هنری کشور معرفی کرد که برای ارتقای هنر و نقش بزرگ تربیتی و اجتماعی آن در جامعه، مستلزم ارج نهادن، بسترسازی و شکوفایی در آموزش و پرورش و‌ البته پیگیری مسئولان مربوطه است.

کد مطلب: ۱۲۷۹۸۹۱
لینک کوتاه کپی شد
هر دانش‌آموز هنرمند، سرچشمه‌ای جوشان برای هنر کشور است

امیرمحمد جمالی، دانش‌آموز توانمند در رشته نقاشی و طراحی در دبیرستان سما رودهن، در گفت وگو با پانا پیرامون هنر خود گفت: «هنر و در مسیر آن قرار گرفتن، نیازمند علاقه فراوان و ذهنی خلاق است؛ بطوری که اگر هنر را آموخته باشی اما خلاقیتی نداشته باشی نمی‌توانی به خوبی از آن استفاده کنی و اگر خلاقیت داشته باشی اما به دنبال هنر نروی و در زمینه آن تمرین و ممارست نکنی از آن هم نمی‌توانی استفاده بهینه و درستی انجام بدهی و نتیجه‌ای درخور و مناسب دریافت کنی.»

وی درباره علاقه و چگونگی پیوستن خود به هنر نقاشی و طراحی نیز در ادامه اظهار کرد: «از سنین کودکی علاقه زیادی به نقاشی داشتم که این علاقه نه کمتر بلکه روز به روز پررنگ‌تر می‌شد، البته تشویق‌ها و حمایت‌های پدر و مادرم بیشترین نقش را در این مسیر داشت. آنها از اینکه من به این رشته علاقه دارم بسیار خوشحال بودند و نقش پشتیبان‌های فعال و دلسوزی را برای من همیشه داشتند.»

وی همچنین مطرح کرد: «از سن ۶ سالگی رفتن به کلاس نقاشی را شروع کردم تا به شکل درست و‌ کاملا اصولی زیر نظر اساتید پیش بروم. به دلیل مشکلاتی از جمله تعطیلی کامل کلاس‌ها در بومهن که شهر کوچکی بود؛ وقفه در مسیر آموزشی برایم پیش می‌آمد و با وقفه چندساله در ۱۲ سالگی مجددا وارد کلاس‌های هنر شدم و ادامه دادم و از آن زمان به بعد با شرکت در مسابقات مختلف موفق به کسب مقام‌های که در مسابقات استانی شدم و ناگفته نماند که در مدرسه هم بسیار مورد تشویق و تقدیر قرار می گرفتم.»

جمالی تصریح کرد: «هم اکنون در زمینه سیاه قلم و کنته فعالیت می‌کنم به طور کلی می‌توانم بگویم نقاشی حسی بی‌نظیر است که باعث آرامش و شادی روح و روان می‌شود،وقتی حس خوشحالی دارم نقاشی می‌کشم و همین شادی احساس می‌کنم به طرح مورد نظرم هم در نقاشی منتقل می‌شود. همین احساس‌ها، باعث تقویت آثار هنری و‌ انگیزش بیشتر در دنبال کردن آثار هنری و‌ پیشرفت در آن برای یک هنرمند می‌شود.»

این دانش‌آموز هنرمند در پایان خاطرنشان کرد: «دانش آموزانی که به هنر علاقه دارند؛ در این زمینه علاوه بر داشتن استعداد و‌ قریحه هنری، نیازمند آموزش، تمرین، پشتکار و آشنایی با آثار هنری دیگر هنرمندان در آن زمینه هستند به شکلی که هر چه دامنه احساسی، آموزشی و اطلاعاتی شخص درباره مسیر پیش رویش بیشتر باشد مسلما بهتر و‌ کامل‌تر می‌تواند حرکت کند و زمینه‌ها و بسترهای لازم برای پیشرفت و ارتقای خود را در حال و آینده فراهم کند. از تمام اولیا و حتی مربیان دانش‌آموزان در مدارس هم خواستار همراهی، همدلی و حمایت از دانش‌آموزان هنرمند را دارم، آنها می‌توانند بهترین مشوق‌ها و‌ هموارکنندگان مسیر هنری برای یک دانش‌آموز باشند و‌ چقدر این اقدام درخور ستایش خواهد بود که به جای مانع‌تراشی و القای ناامیدی به دانش‌آموزان، افقی والا و‌ انگیزشی را برای دانش‌آموز ترسیم کنند و ارائه دهند.»

دانش‌آموز خبرنگار: مهدیس هدایتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار