عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفت‌وگو با پانا:

بار افزایش تعرفه‌های پزشکی نباید بر دوش مردم باشد؛ بیمه‌ها پای کار باشند

تهران (پانا) - عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه نرخ تعرفه‌های پزشکی در سال جاری باید منطقی باشد، گفت بار افزایش تعرفه‌ها نباید بر دوش مردم باشد و بیمه‌ها باید پای کار باشند.

کد مطلب: ۱۲۷۶۲۱۷
لینک کوتاه کپی شد
بار افزایش تعرفه‌های پزشکی نباید بر دوش مردم باشد؛ بیمه‌ها پای کار باشند

همایون سامه‌یح درباره افزایش تعرفه‌های پزشکی در سال جاری به پانا گفت: «تعرفه خدمات پزشکی از سوی شورای عالی بیمه تعیین و تصویب شده است. این تعرفه‌ها باید به‌صورت کارشناسی شده و دقیق انجام شود که نه بیمار متضرر شود نه پزشک.»

این نماینده مجلس با بیان اینکه جمع زیادی از پزشکان با مشکلات اقتصادی روبه‌رو هستند، گفت: «در تعیین تعرفه‌های پزشکی نباید بهای افزایش خدمات از جیب پزشکان پرداخت شود و آنها متضرر شوند. در واقع تعرفه‌های پزشکی باید طبق تورم و قیمت تمام شده خدمات پزشکی تعیین شود.»

وی درخصوص سهم بیماران در افزایش تعرفه‌های خدمات پزشکی نیز گفت: «بیماران و خانواده‌های آنان رنج زیادی را تحمل می‌کنند و هزینه‌های درمان در بسیاری از موارد سرسام‌آور است و معتقدیم بار افزایش تعرفه‌ها نباید بر دوش مردم باشد و بیمه‌ها باید پای کار باشند.»

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: «طبق قانون بیمه‌ها باید 70 درصد نرخ را پرداخت کنند و 30 درصد آن بر عهده بیمار باشد. بیمه‌ها باید با افزایش و ارتقای بهره‌وری بخش زیادی از هزینه‌های درمان را تقبل کنند تا مردم خدمات را گران دریافت نکنند یعنی بیمه‌ها باید از بیماران و افراد تحت پوشش حمایت کامل داشته باشند و افزایش نرخ تعرفه‌ها باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.»

وی با بیان اینکه تعیین غیرمنطقی تعرفه‌ها موجب بروز پدیده زیرمیزی می‌شود، گفت: «در تعیین تعرفه‌ها باید همه جوانب در نظر گرفته شود تا آسیب‌زا نباشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار