معاون دادستان تهران در بازدید از مرکز غربالگری غرب تهران:

معتادانی که متجاهر نیستند به مراکز بازپروری معرفی نمی‌شوند

تهران (پانا) - سرپرست دادسرای ناحیه ۲۴ تهران گفت معتادانی که متجاهر نیستند به مراکز بازپروری معرفی نمی‌شوند.

کد مطلب: ۱۲۷۵۴۲۳
لینک کوتاه کپی شد
معتادانی که متجاهر نیستند به مراکز بازپروری معرفی نمی‌شوند

به گزارش روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، علی قناعت کار، معاون دادستان و سرپرست دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم مواد مخدر با اعلام این مطلب گفت: در این بازدید ضمن نظارت بر کلیه فرایند غربالگری، توضیحات لازم در بهبود فرآیند ارائه شد.

معاون دادستان تهران با بیان اینکه قانون، شرایط نگهداری معتادان متجاهر در مراکز بازپروری را مشخص می‌کند، اظهار کرد: معتادان بی‌خانمان و طرد شده از خانواده که در شهرها و خیابان‌ها سرگردان هستند و به دستور مقام قضایی، توسط پلیس دستگیر می‌شوند با توجه به این شرایط به مراکز بازپروری معرفی و نگهداری می‌شوند.

وی افزود: مطابق قانون، افرادی باید در مراکز بازپروری نگهداری شوند که اوّلاً معتاد باشند، ثانیاً متجاهر باشند و ثالثاً مدت زمان نگهداری در مراکز بازپروری هم توسط پزشک و روانشناس مشخص می‌شود.

سرپرست دادسرای ناحیه 24 تهران تصریح کرد: مقام قضایی برای تشخیص این موارد ابزاری ندارد و لذا لازم است افراد دستگیر شده به ظن اعتیاد، قبل از معرفی به مراکز بازپروری به مراکز غربالگری اعزام و آزمایش‌ها و معاینات تشخیصی لازم برای برای احراز اعتیاد و متجاهربودن آنها انجام می‌شود.

قناعت‌کار با بیان اینکه تجاهر به اعتیاد به معنای سوءرفتار ناشی از اعتیاد است و تشخیص آن بر عهده پزشک است، افزود: اهمیت غربالگری در این است که معرفی معتادان بدون فرآیند غربالگری به مراکز بازپروری خلاف قانون است و در واقع با اجرای غربالگری افراد فاقد اعتیاد و معتادانی که متجاهر نیستند به مراکز بازپروری معرفی نمی‌شوند.

معاون دادستان تأکید کرد: ترخیص معتادان متجاهر از مراکز بازپروری منوط به تأیید پزشک معالج در مراکز نگهداری است و مدت زمان نگهداری معتادان در مراکز بازپروری، مطابق قانون حداکثر یکسال است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار