سلاجقه: خلیج‌فارس فقط یک نام نیست بلکه هویتی ایرانی - اسلامی است

تهران (پانا) - معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت خلیج فارس فقط یک نام نیست و علاوه بر ارزش‌های هویتی ایرانی - اسلامی مجموعه ای بسیار ارزشمند از تنوع زیستی است که باید برای حفاظت از آن تلاشی در خور این منابع کمیاب و بی نظیر انجام داد.

کد مطلب: ۱۲۷۵۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد
سلاجقه: خلیج‌فارس فقط یک نام نیست بلکه هویتی ایرانی - اسلامی است

به گزارش سازمان حفاظت محیط‌زیست، علی سلاجقه در پیامی به مناسبت روز ملی خلیج فارس ( ١٠ اردیبهشت ) با تبریک این روز افزود: خلیج‌فارس فقط یک نام نیست بلکه هویتی ایرانی - اسلامی افتخار آفرین است که به یمن از خود گذشتگی فرزندان عزیز این مرز و بوم همانند همه مرزهای دلیر پرور ایران اسلامی مجموعه‌ای بسیار ارزشمند از تنوع زیستی کشور و جهان را که باید برای حفاظت از آن تلاشی ملی و بین المللی درخور این منابع کمیاب و بی‌نظیر انجام داد را در خود گنجینه نموده است.
در پیام رییس سازمان حفاظت محیط زیست آمده است: دهم اردیبهشت‌ماه یادآور از خودگذشتگی‌های ملت سرفراز و فراری دادن اشغالگران متجاوز پرتغالی بعد از بیش از یک قرن تسلط جابرانه بر سواحل جنوبی کشور و خلیج‌فارس به‌عنوان یکی از ارزشمندترین پاره های تن ایران عزیزمان است.
سلاجقه اضافه کرده است: خلیج‌فارس یکی از مناطق حساس، مهم و استراتژیک بزرگ دنیا بعنوان شاهراه حیاتی بسیاری از کشورهای دنیاست همچنین این پهنه آبی از لحاظ محیط زیستی دارای اهمیت بالایی است و با توجه به تهدیدات محیط‌زیست پیش روی این پهنه عظیم و چالش‌های محیط‌زیست دریایی توجه ویژه‌ای را می‌طلبد تا این محیط شکننده را از آسیب‌های احتمالی حفاظت کند.
سلاجقه در بخش دیگری از این پیام تصریح کرده است: این شاهراه اصلی ارزشمند و حساس با منافع بزرگ اقتصادی، موقعیت استراتژیکی و سیاسی و اهمیت محیط زیستی، از روزگاران بسیار دور تاکنون کشورهای غربی و استراتژیک را تشنه حضور و کسب مالکیت در این منطقه کرده است و باعث شده تا آن‌ها بکوشند سیاست‌های خود را بر کشورهای حاشیه تحمیل کنند. سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور، ضمن تقاضای توجه ویژه همه آحاد جامعه و مسئولین به این سرمایه بی‌نظیر ملی، روز خلیج‌فارس را به همه هم‌وطنان شریف و شهدای افتخار آفرینی که بین دریا و آسمان قعر دریا را جهت آسمانی شدن پذیرفتند و با خون مطهرشان پرچم عزت و عظمت ایران اسلامی را مقتدرانه در جای جای سطح و قعر نیلگون خلیج همیشه فارس استقرار و استحکام بخشیدند تبریک عرض نموده و انشا الله با همکاری همه متخصصین، اندیشمندان و... بتوانیم ظل توجهات حضرت حق‌تعالی، از این سرمایه ملی پاسداری و حفاظت کنیم.
وی در پایان تاکید کرده است: در جهت تطهیر خلیج همیشه فارس از آلاینده های مختلف دست همه کشورهای همسایه را به سختی می فشریم و آماده پاک کردن این گنجینه ایرانی از همه آلاینده های رسوب یافته و پویا هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار