رئیس کمیسیون اخلاق و تربیت مجلس دانش‌آموزی:

با حمایت مسئولین، مجلس دانش‌آموزی می‌تواند عملکرد موثر‌تری داشته باشد

شهرکرد(پانا) - رئیس کمسیون اخلاق و تربیت مجلس دانش‌آموزی کشور به پتانسیل‌های موجود در مجلس دانش‌آموزی و ضرورت حضور فعال‌تر آن اشاره کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۵۱۷۹
لینک کوتاه کپی شد
با حمایت مسئولین، مجلس دانش‌آموزی می‌تواند عملکرد موثر‌تری داشته باشد

یحیی عطالو رییس کمیسیون اخلاقی و تربیتی کشور در گفتگو با پانا در خصوص وضعیت مجلس دانش آموزی گفت:مجلس دانش آموزی در سال ۱۳۸۰ بعنوان نهاد صنفی مشورتی در کشور تشکیل شد و جزو سرآمد ترین تشکل های دانش آموزی بوده است.این نهاد صنفی ۱۵۰نماینده از دانش آموزان سراسر کشور را در خود جای داده است.اعضای این نهاد صنفی طبق اساسنامه، بعنوان مشاوران روسای ادارات کل استان ها هستند و هیئت رئیسه آن بعنوان مشاوران وزیر آموزش و پرورش تلقی میشوند.اما چند دوره اخیر قدرت و عملکرد مجلس دانش آموزی بسیار کاهش یافته است.

عطالو گفت: در دورانی نه چندان دور، نمایندگان مجلس دانش آموزی سند های مهم وزارتخانه را تدوین می کردند و طرح های خود را ارائه می دادند که این امر کمرنگ شده است و برای بازگشت مجلس دانش آموزی به روزهای درخشان خود نیازمند حمایت مسئولین است.مجلس دانش آموزی می تواند یک بازوی متفکر،قوی و کارآمد برای وزیر و وزارتخانه باشد.مجلس دانش آموزی پتانسیل خوبی برای بررسی و ارائه نظر یا تهیه و تدوین طرح ها و سند های وزارتخانه را دارد و میتواند موثر واقع شود،چراکه نمایندگان خودِ دانش آموزان هستند و بهتر می توانند اولویت ها را تشخیص میدهند.

وی افزود: در وضعیت کنونی از نظر مجلس دانش آموزی اولویت باید آسیب های اجتماعی باشد.آمار نشان میدهد حدود۴۰ درصد از دانش آموزان در معرض آسیب های اجتماعی و اعتیاد قرار دارند. با این حال متاسفانه یک کمیته فعال در محور آسیب های اجتماعی که بتواند طرحی ارائه دهد،وجود ندارد.

وی در ادامه اضافه کرد: اخیرا در حاشیه یک دیدار با دکتر نوری وزیر محترم نکاتی را درباره مجلس دانش آموزی و عقیده نمایندگان درباره اولویت های حال حاضر وزارتخانه بیان کردم.از ایشان خواستم از مجلس دانش آموزی حمایت کنند،با نمایندگان جلساتی داشته باشند و برای طرح ها و نظرات نمایندگان را دریافت کنند.

عطالو در پایان گفت: احیا مجلس دانش آموزی،افزایش فعالیت های تربیتی و اصلاح زیرساخت ها در وزارتخانه نیازمند حمایت و توجه بیشترین مسئولین وزارتخانه است.امیدواریم این امور هرچه سریعتر محقق شود.

خبرنگار پانا؛سید سینا بنی هاشمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار