مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

احیا ماده ۱۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم برای احداث مدارس ضروری است

بوشهر (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به ماده ۱۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم در خصوص کمک‌های غیرنقدی بلا عوض اشخاص اعم از حقیقی یا حقوقی جهت تعمیر، تجهیز، احداث و یا تکمیل مدارس و اردوگاه‌های تربیتی گفت عملیاتی شدن این ماده قانونی و پرداخت بخشی از مالیات مودیان بزرگ به آموزش و پرورش، می‌تواند تاثیر زیادی در حل مشکلات نظام تعلیم و تربیت در سراسر کشور داشته باشد.

کد مطلب: ۱۲۷۴۲۳۹
لینک کوتاه کپی شد
احیا ماده ۱۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم برای احداث مدارس ضروری است

علی موحدی در نشست با مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طرح ملی نهضت ایجاد فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای با عنوان طرح شهید سلیمانی با اعتبار 30 میلیارد تومان برای احداث 50 سالن ورزشی سرپوشیده و زمین چمن مصنوعی در مدارس استان با هدف ارتقا سرانه ورزش دانش‌آموزری شروع شده است.
وی افزود: با توجه به افت آشکار و پنهان دانش‌آموزان به دلیل شرایط کرونایی، تاکنون بیش از 3 هزار و 500 کلاس تقویتی در طرح جبران و تثبیت یادگیری دوره ابتدایی برای دانش‌آموزان دارای شاخص نیاز به تلاش بیشتر در مدارس استان برگزار شده است.
موحدی تاکید کرد: تامین اعتبار برای استمرار این طرح آموزشی و همچنین اجرای طرح‌هایی برای کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از دوران کرونا، ضروری است.
وی با اشاره به اهمیت ارتقا شان و جایگاه معلم در جامعه و بهبود معیشت و ارائه خدمات مطلوب رفاهی و درمانی به معلمان گفت: راه‌اندازی بیمارستان فرهنگیان در مراکز استان‌ها و بیمه و بانک فرهنگیان یکی از راهکارهای پیشنهادی است که می تواند نقش مهمی در تحقق ارتقا منزلت معلم داشته باشد.
موحدی ادامه داد: بانک فرهنگیان با پشتوانه حقوق و پس انداز یک میلیون شاغل و میلیون‌ها ولی دانش‌آموز، می‌تواند زمینه مناسبی برای تامین مسکن و خودرو فرهنگیان به ویژه نومعلمان فراهم سازد.

وی با بیان اینکه در سه سال پایانی دولت گذشته، بودجه‌ برای تامین تجهیزات اداری و آموزشی در اختیار آموزش و پرورش استان قرار داده نشده بود، عنوان کرد: با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی در دولت، مناقصه خرید تجهیزات اداری و آموزشی مدارس استان برگزار شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص عسلویه و جزیره خارک، بخش عمده‌ای از فرهنگیان این دو شهرستان و منطقه از نیروهای غیربومی هستند.
وی اضافه کرد: در دیدار اخیر با وزیر آموزش و پرورش درخواست جذب تعدادی نیرو برای خدمت در شهرستان عسلویه، منطقه خارک و مناطق پشتکوه دشتستان و تنگستان با شرط ماندگاری حداکثری ارائه شده است.
موحدی در پایان گفت: هماهنگی و همدلی مطلوب و کم نظیری بین آموزش و پرورش استان با امام جمعه، نماینده مجلس خبرگان، استاندار، نمایندگان مجلس و نهادهای انقلابی برقرار است که امیدواریم نتیجه این هماهنگی ارائه خدمات مطلوب به مردم استان در دولت مردمی ایران قوی باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار