گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان و وزیر امور خارجه واتیکان در مورد تحولات فلسطین و مسائل دوجانبه

تهران (پانا) - امیرعبداللهیان با اشاره به هتک حرمت اخیر توسط فردی به قرآن کریم در سوئد، خواستار توجه ویژه واتیکان در دفاع از احترام به کتب آسمانی و ادیان الهی در سراسر جهان شد.

کد مطلب: ۱۲۷۴۲۲۴
لینک کوتاه کپی شد
گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان و وزیر امور خارجه واتیکان در مورد تحولات فلسطین و مسائل دوجانبه

وزیر خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی ضمن تاکید بر قدمت روابط دوجانبه و اهمیت مناسبات با واتیکان در سیاست خارجی ایران، افزود: بسیاری از فجایع دردناک و ضدانسانی موجود در جهان بدلیل فقدان معنویت و اخلاق در روابط بین المللی است.

حسین امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به هتک حرمت اخیر توسط فردی به قرآن کریم در سوئد ، خواستار توجه ویژه واتیکان در دفاع از احترام به کتب آسمانی و ادیان الهی در سراسر جهان شد.

امیرعبداللهیان با اشاره به خطر تروریسم در جهان و محکومیت اقدامات تروریستی در افغانستان گفت: گفتگوی میان ادیان الهی نقش مهمی در کاهش خشونت و افراطی گری دارد. وی با اشاره به گفتگوهای ادیانی ایران و واتیکان، آمادگی تهران را برای امضای سند همکاری میان حوزه علمیه قم و واتیکان اعلام کرد.

وزیر خارجه ایران ضمن تشریح تحولات فلسطین و تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به نمازگزاران فلسطین در مسجدالاقصی ، خواستار پاسخ مناسب پیروان ادیان ابراهیمی به این اقدامات شد.

امیرعبداللهیان ضمن تشریح موضع جمهوری اسلامی ایران در مورد بحران های منطقه از جمله در افغانستان ، یمن و اوکراین ، بر لزوم توقف مداخلات خارجی ، توقف جنگ و ضرورت ارسال کمک‌های انساندوستانه اشاره و تاکید کرد: تمرکز بر راه‌حل سیاسی به ثبات و صلح منجر خواهد شد.

وزیر امور خارجه واتیکان نیز ضمن یادآوری تعهد واتیکان به روابط مناسب با جمهوری اسلامی ایران در آستانه 70اُمین ساگرد روابط دوجانبه، از درد و رنج مردم یمن به‌شدت ابزار تاسف کرد.

اسقف اعظم پائول گالاگر با اشاره به برخی مشکلات منطقه ای و جهانی ، در موضوع فلسطین، بر ضرورت حفظ حرمت قدس و حقوق مردم فلسطین تاکید کرد.

وی در پایان برای همه مردم ایران و مسلمانان جهان خیر و نیک بختی را آرزو کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار