تمهیدات پنجمین کنگره شهدای معلم و دانش آموزش شهید منطقه ١۶

ابراهیم نژاد: شهادت ترسیم مجسّم چهره خندان شهدا است

تهران(پانا)- سرپرست آموزش و پرورش منطقه ١۶ تهران، وظیفه اصلی کنگره شهدای معلم و بیش از ١١٠٠ دانش آموز شهید منطقه را مقدمه ای برای حرکت های بزرگ برای شهدا و ایجاد انگیزه بیشتر در تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دانست.

کد مطلب: ۱۲۷۳۹۱۱
لینک کوتاه کپی شد
ابراهیم نژاد: شهادت ترسیم مجسّم چهره خندان شهدا است

سیدحمیدرضا ابراهیم نژاد؛ سرپرست آموزش و پرورش منطقه 16 در گفت و گو با خبرنگار پانا از برگزاری پنجمین کنگره شهدای معلم و بیش از ١١٠٠ دانش آموز شهید منطقه خبر داد و گفت: هدف از برگزاری پنجمین کنگره شهدای معلم و دانش آموزان شهید منطقه، در راستای برجسته کردن یاد و نام و خاطرات شهدا است؛ شهدایی که از میان همین مردم برخاستند و با وجود داشتن دلبستگی ها، برای رضای خدا از تمامی آن ها گذشتند و با حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل توانستند شگفتی بیافرینند؛ تا نامشان برای همیشه در تاریخ ثبت و ماندگار شود. شهادت ترسیم مجسّم چهره خندان شهدا است؛ آنان ایثارگرانی بودند که جانشان را نثار میهن خود کردند.

سرپرست آموزش و پرورش منطقه ١۶ در رابطه با تولید کارهای ماندگار با محوریت شهدا اظهار کرد: خوشبختانه از سال ١٣٩۶ این موضوع در منطقه به صورت خاص و ویژه مورد توجه مسئولین آموزش و پرورش قرار گرفت. کارهای ماندگاری از جمله نامگذاری منطقه ١۶ به عنوان دارالشهدای دانش آموزی شهر تهران و در همین راستا ۴ مدرسه که در دوران هشت سال دفاع مقدس بیشترین دانش آموز شهید را تقدیم وطن خود کردند؛ به عنوان مدارس ماندگار ایثار نامگذاری شد.

ابراهیم نژاد ضمن اهمیت دادن به برگزاری مراسم این چنینی، در رابطه با وظیفه اصلی کنگره شهدای دانش آموز و معلمان شهید عنوان کرد: کنگره مقدمه ای برای حرکت های بزرگ برای شهدا و ایجاد انگیزه بیشتر در تبین فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است. کنگره شهدا به دنبال برجسته کردن اهداف و سبک زندگی شهدا است چرا که از نمونه های بارز و روشن این­چنینی می توان برای الگو سازی در میان جوانان استفاده کرد. کنگره می تواند آغازی برای نشان دادن و نهادینه کردن فرهنگ شهدا و رسیدن به جامعه ایده آل باشد.

وی همچنین درباره تبیین شیوه نامه اجرایی کنگره افزود: شخصا در سه پیش جلسه حضور داشتم و اعضای اجرایی با تشکیل ١۴ کمیته و کارگروه تاکنون ۶ نشست با تبیین شیوه نامه اجرایی برگزار کردند. وظیفه ی یکی از این کمیته ها ارزیابی عملکرد است که در قبل، حین و بعد از برگزاری کنگره، مسائل را مورد بررسی قرار می دهد و در کنار این کمیته، کارگروه فرهنگی و دانش آموزی نیز حضور دارد؛ بی شک کاری که درآن رضای الهی، همراه با صداقت، اخلاص و پایداری باشد اثرگذار هم خواهد بود چرا که این کار برای شهدا انجام می شود. بنابراین باید تمام همت خود را برای فضا سازی واقعی انجام داد تا هرچه با شکوه تر و موثرتر، پنجمین کنگره معلمان و بیش از ١١٠٠ دانش آموز شهید منطقه با عنوان زیبای «از کلاس تا آسمان» برگزار شود.

سرپرست آموزش و پرورش منطقه، از برگزاری همزمان پنجمین کنگره شهدای منطقه با کنگره لاله های روشن خبر داد و بیان کرد: آموزش و پرورش منطقه ١۶ به وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داد تا اختتامیه این دو کنگره در دو روز مختلف با حضور اصحاب رسانه در دارالشهدای دانش آموزی منطقه برگزار شود.

سید حمیدرضا ابراهیم نژاد در پایان ضمن تشکر از تمامی عوامل اجرایی، کمیته ها و کارگروه های کنگره شهدای معلم و دانش آموز شهید منطقه ١۶، آرزو کرد تا با توجه به برگزاری ٢ کنگره به صورت همزمان و با حجم وسیع کار، با همدلی و همکاری تمام همکاران منطقه به نحو احسن برگزار شود تا دل خانواده شهدا خرسند و روح شهیدان نیز شاد شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار