محسن بیاتی نیا در گفت‌وگو با پانا:

استقلال نباید از الان خودش را قهرمان بداند

تهران (پانا) - مهاجم اسبق استقلال معتقد است با اینکه آبی‌ها صدرنشین هستند اما از الان نباید خودشان را قهرمان بدانند و برای 6 بازی باقی‌مانده باید بیشترین تمرکز را داشته باشند.

کد مطلب: ۱۲۷۳۸۶۷
لینک کوتاه کپی شد
استقلال نباید از الان خودش را قهرمان بداند

محسن بیاتی‌نیا در گفت‌وگو با پانا، وقفه‌های طولانی لیگ را عامل افت کیفی تیم‌ها دانست و اظهار داشت: «واقعا تمرین کردن و تعطیل کردن مداوم بازی‌ها خسته کننده می‌شود. علاوه بر اینکه بحث‌های انگیزه و هیجان بازی‌ها را کم می‌کند، از لحاظ ذهنی، جسمی و روحی روانی هم بازیکنان و مربیان به سمت فرسودگی می روند. بدن ها برای شرایط مسابقه آماده می‌شوند ولی وقتی قرار است برای مدت طولانی فقط تمرین کنند، هم ممکن است احتمال مصدومیت بالا برود و هم اینکه بدن ها از فرم ایده آل خارج شود. اینجاست که وقتی قبل از آن روی روند خوب بود، اذیت می‌شود و تیمش از آن شرایط خارج می‌شود. این مسائل باعث می‌شود هم تیم‌ها و هم بازیکنان تحت‌فشار قرار بگیرند. این وقفه‌ها البته برای تیم‌ها متفاوت است. برخی تیم‌هایی که روبه رشد هستند همیشه متضرر می‌شوند. اما تیم‌های قعرنشین و آن‌هایی که مصدوم زیاد دارند، وقفه به آن‌ها کمک می‌کند تا بازسازی شوند. همیشه تیم‌های مدعی در این شرایط ضرر می‌کنند. این روند فرسایشی در کل خوب نیست و باید فکری به حال بهبود شرایط شود.»

مهاجم اسبق استقلال با اشاره به روند این تیم تصریح کرد: «شرایط فوتبال ما و کیفیت پائین آن برای یکی دو سال اخیر فقط نیست. این نوسانات همیشه بوده است و به خیلی از مسائل بستگی دارد. البته در این چندسال اخیر که کرونا بوده، این موارد تشدید شده است. اما می‌بینید که وقتی استقلال باید نتیجه‌ای را بگیرد و نمی‌گیرد، دیگر رقبایش هم درگرفتن نتیجه عاجزند. این روند سینوسی برای همه تیم‌هاست. اما شک نکنید این روند همیشه ماندگار نیست. این‌طور نیست که هر وقت نتیجه نگیری، دیگر تیم‌ها هم‌روندشان بهتر نشود. برای قهرمان شدن باید بهتر شوی و در شرایطی که رقیب دچار افت است، از آن‌ها رد شوی و اختلاف را بیشتر کنی. هیچ‌وقت هیچ بازی سبک و آسانی وجود ندارد به‌خصوص وقتی لیگ به هفته‌های پایانی نزدیک می‌شود. در لیگ برتر استقلال صدرنشین است و فاصله 6 امتیازی دارد اما نباید از الان خودش را قهرمان بدانند. برای تیمی که داعیه قهرمانی دارد، نباید بازی کردن با هیچ رقیبی برایش فرقی داشته باشد. این تیم اگر می‌خواهد شخصیت قهرمانی خودش را نشان دهد باید در این 6 هفته، با تمام تمرکز امتیازهای لازم را بگیرد.»

محسن بیاتی‌نیا بازی با سپاهان را دشوارترین دیدار استقلال دانست و گفت:«رویارویی با سپاهان می‌تواند معادله قهرمانی لیگ را تا حدودی مشخص کند. این بازی سخت‌ترین و یکی از حساس‌ترین دیدارهای آبی‌هاست که باید با تمرکز بالایی پا به میدان بگذارند. اگر استقلال بتواند این 3 امتیاز را بگیرد، گام بلندی به سمت قهرمانی برمی‌دارد و تا حدودی کارش آسان‌تر می‌شود. سپاهان به لحاظ کیفیت بازیکنان و فوتبالی که بازی می‌کند، فوق‌العاده و قابل‌احترام است. 6 امتیاز اختلاف می‌تواند به استقلال کمک کند اما نباید خاطرجمع باشند. مهم نیست اختلاف دارند. مهم این است که مقابل سپاهان نباید امتیاز از دست بدهند. هرچقدر به پایان لیگ نزدیک شویم، بدون شک استرس و هیجان بازی‌ها بیشتر می‌شود. اما شک نکنید تیمی که صدرنشین است، بیش از سایر تیم‌ها تحت‌فشار و استرس است. اینجاست که باید کادر فنی استقلال این شرایط را کنترل و مدیریت کنند. آن‌ها هرچقدر زودتر بتوانند امتیازهای لازم را برای قهرمانی بگیرند، بهتر است چون هفته‌های پایانی اصلاً قابل پیش‌بینی نیست.»

وی خاطرنشان کرد: «خیلی‌ها به نحوه‌ بازی استقلال و کم گل بودن بازی‌هایش خرده می‌گیرند اما می‌خواهم بگویم که هیچ گلی بی‌عیب نیست. هیچ تیمی را سراغ ندارید که کامل باشد. استقلال با توجه به داشته‌هایش راهی در پیش‌گرفته که توانسته امتیازات لازم را بگیرد و صدرنشین است. نمی‌توانیم بگوییم این تیم کامل است اما تمام پارامترهای مثبتی که برای قهرمانی لازم است را دارد. این حرف‌ها را در مورد هرتیمی غیر از استقلال هم بود می گفتم. چون تیمی که صدرنشین است یقین بدانید کارکرده و براساس شیوه‌ای که در پیش‌گرفته، توانسته امتیاز بگیرد. استقلال هم با روش خودش به بهترین شکل پیش رفته است. درست است که بازی‌های جذاب و پرگلی نداشته اما هدفش کسب امتیاز بوده که توانسته با کمترین اختلاف به آن برسد. کم گل خوردن و نباختن کار هر تیمی نیست اما ساختار دفاعی استقلال فوق‌العاده بوده است.»

محسن بیاتی نیا با اشاره به فقر گلزنی بازیکنان و تیم‌های ایرانی در لیگ گفت: «لیگ ما خالی از مهاجم تمام کننده است. البته این فقط به عملکرد بد مهاجمان برنمی‌گردد. شاید تغییراتی که برخی تیم‌ها در سیستم بازی خودشان ایجاد کرده‌اند، در این شرایط نقش داشته است. اکثر تیم‌ها فوتبالی دفاعی بازی می‌کنند و پشت توپ قرار می‌گیرند. برای مهاجمان هم موقعیت‌های خوبی ایجاد نمی‌شود. برخی تیم‌ها مهاجمان خود را غرق در تاکتیک تیم می‌کنند و این اجازه را به بازیکن گلزن نمی‌دهند تا در زمین آزادانه بازی کند. شاید یکسری از این مسائل هم دخیل باشد اما لیگ ما خالی از مهاجم گلزن شده است. مهاجمی که مرد محوطه جریمه باشد و از کوچک‌ترین فرصت، گل بسازد. مربیان باید بیشتر به سمت ساخت مهاجم هدف و گلزن گام بردارند. الان وقتی دقت کنیم می‌بینیم در لیگ برتر نام هیچ مهاجم ایرانی در فهرست گلزنان نیست. این شرایط اصلاً برای نام ایران که مهاجم‌های طراز اول داشته خوب نیست.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار