اعطای حکم مشاور مدیرکل آموزش و پرورش به روسای مجالس دانش‌آموزی استان قم

قم(پانا)- اعتبارنامه و حکم مشاور مدیرکل آموزش و پرورش به روسای مجالس دانش‌آموزی استان قم اعطا شد.

کد مطلب: ۱۲۷۳۸۱۳
لینک کوتاه کپی شد
اعطای حکم مشاور مدیرکل آموزش و پرورش به روسای مجالس دانش‌آموزی استان قم

نخستین جلسه اعضای هیات رئیسه یازدهمین دوره مجلس دانش آموزی پسران استان قم با حضور «علیرضا رحیمی» مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در سالن جلسات سردار شهید سلیمانی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، «رسول ملایی» مدیر سازمان دانش آموزی استان قم، با تقدیر از تلاش های صورت گرفته در مجلس قبلی علیرغم شیوع ویروس کرونا، شکل گیری مجلس دانش آموزی را از ارکان تربیت اجتماعی دانش آموزان خواند و بر حل گره های آموزشی احتمالی موجود با راهکارهای ارائه شده توسط اعضای مجلس، تاکید کرد.

ملایی اظهار داشت: «بخش اول جلسه در رابطه با اعطای احکام مشاورین دانش آموزی، اعطای ابلاغ اعضای مجلس دانش‌آموزی استان و همچنین برنامه ریزی برای فعالیت های مجلس دانش‌آموزی در سال 1401 است و کمیته های 5 گانه مجلس دانش‌آموزی که از بین دانش آموزان بصورت گروهی در قالب 5 نفری نظر خوانی خواهد شد، که اعضای 5 کمیته مشخص و انتخاباتی در جلسات بعدی برای ریاست کمیته ها برگزار می‌شود.»

وی افزود: «در انتخاباتی که انجام شد، ما اعضای هیئت رئیسه را مشخص کردیم هر کدام از اعضا شرح و وظایفی را دارند که ان شاء الله بتوانند در این راستا طبق آیین نامه مجلس برنامه ها را و مجلس دانش‌آموزی را در سطح استان به نوعی فعال و پویا پیش ببرند و باعث پویایی و فعالیت دانش آموزان در مجلس دانش‌آموزی نواحی و مناطق هم باشند».

مدیر سازمان دانش آموزی قم گفت: دانش آموزانی که به نمایندگی از دیگر دانش آموزان در مجلس کشوری راه پیدا کردند، انتقال دهنده طرح ها، پیشنهادات و خواست های دانش آموزان در سطح کشوری هم باشند.»

وی تصریح کرد: « البته به شرط اینکه دانش آموزان مجلس دانش‌آموزی در قالب کمیته ها و گروه هایی که هستند، طرح های علمی، پخته و کاربردی را ارائه بدهند و به نمایندگی از دانش آموزان استان در مجلس دانش‌آموزی کشور به عنوان طرح و برنامه مطرح قابلیت اجرا داشته باشد.»

حجت الاسلام «محمد امینیان» معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم نیز در این جلسه با تبریک به برگزیدگان مجلس دانش آموزی، بر استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت های آموزش و پرورش بخصوص مجلس دانش آموزی تاکید کرد و از اعضای مجلس خواست بهترین طرح ها و ایده های خود را پیرامون بهبود و ارتقاء عملکرد در حوزه های مختلف آموزش و پرورش ارائه دهند و جایزه بگیرند.

«علیرضا رحیمی» مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز با گرامیداشت ماه مبارک رمضان، موضوع خودسازی را یکی از بهترین فرصتها بخصوص برای جوانان و نوجوانان برشمرد و افزود: تا می توانید خود را به سلاح علم و مهارت و مهم تر از آن خودسازی، مجهز کنید.

وی با اشاره به شخصیت حضرت امام(ره) در نگاه دیگران، عنوان کرد: مهم ترین عاملی که موجب شد شخصیت حضرت امام(ره) اینقدر روی دیگران تاثیرگذار باشد، خودسازی ایشان و تسلط بر نفس خویش بود زیرا انسان تا وقتی نتواند روی خودش مدیریت کند، روی دیگران نیز نمی تواند اثربخش و تاثیرگذار باشد.

رحیمی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز از چنین ویژگی مدیریت بر خود برخوردار هستند که می توانند در جهان تاثیرگذار باشند.

در این جلسه، «امید محمدی» رئیس مجلس دانش آموزی استان قم و اعضای هیات رئیسه مجلس استان و نیز روسا و اعضای هیات رییسه مجالس نواحی 4 گانه و شهرستان های کهک و جعفرآباد و منطقه خلجستان به بیان دیدگاه های خود پیرامون موضوعات روز آموزش و پرورش بخصوص پس از پایان همه گیری کرونا پرداختند.

در پایان حکم «امید محمدی» و اعضای هیات رئیسه مجلس استان به عنوان مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان قم و نیز احکام اعضای هیات رئیسه مجالس نواحی و شهرستان های قم و منطقه خلجستان به عنوان مشاوران روسای آموزش و پرورش مربوطه تقدیم شد.

این جلسه با تدبیر مدیر سازمان دانش آموزی استان قم، با ترتیل خوانی صفخاتی از قرآن کریم توسط قاری نوجوان «محمدحسن نوروزی منش» از قاریان حرم مطهر حضرت معصومه(س) و خبرنگار پانا پایان یافت تا شروعی رسمی بر فعالیت های مجلس یازدهم در پرتو انوار الهی باشد.

لازم به ذکر است اعتبارنامه و حکم «ستایش ظهرابی» رئیس مجلس دانش آموزی دختران استان قم و اعضای هیات رئیسه استان به عنوان مشاوران مدیرکل آموزش و پرورش و همچنین اعتبار نامه و احکام هیات رئیسه نواحی 4 گانه و شهرستان های کهک و جعفرآباد و منطقه خلجستان به عنوان مشاوران روسای آموزش و پرورش مربوطه در جلسه افتتاحیه یازدهمین دوره مجلس دانش آموزی دختران استان قم اعطا شد.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار