به زمین رحم کنید که زمین مادر شما است

بهارستان دو (پانا) - رئیس اداره محیط زیست در مراسم گرامیداشت هفته زمین پاک در آموزشگاه تدبیر با حضور مسئولین مربوطه، به حفظ و نگهداری محیط‌زیست و عمل به توصیه‌های تعریف شده برای داشتن زمین پاک اشاره کرد و گفت پیغمبر(ص) فرمودند به زمین رحم کنید که زمین مادر شما است.

کد مطلب: ۱۲۷۳۷۴۲
لینک کوتاه کپی شد
به زمین رحم کنید که زمین مادر شما است

محمدعلی جودکی رئیس اداره محیط زیست شهرستان بهارستان گفت: وضعیت زمین امروزه در خطر است و زنگ خطر برای این نعمت الهی زده شده است، یکی از عملکردهای مناسب برای این وضعیت، برگزاری مراسم و جلسات هوای پاک و زمین پاک است که باعث قوی شدن پایه و اساس آموزش می‌شود. پیشرفت هر کشوری در آموزش اوست و ما نیز در زمینه حفاظت از زمین باید از پایه دبستان شروع کرده و پیشروی کنیم و انتظار موجود از ریاست آموزش و پرورش بهارستان دو، استفاده از ظرفیت های مناسب برای مدارس و برگزاری دوره های آموزشی لازم برای داشتن زمین و هوای پاک است.

رئیس اداره محیط زیست بهارستان خطاب به دانش‌آموزان افزود: دانش‌آموزان عزیز، همانطور که همیار زحمت‌کشان نیروی انتظامی هستید همیار طبیعت نیز باشید و با دانسته های خود نکات بهداشتی و آموزشی را رعایت کنید.

جودکی با اشاره به فصل پنجم قانون اساسی گفت: حفظ محیط زیست یک وظیفه همگانی است و ما با رعایت نکات بهداشتی و دوری از آلودگی همچون پرهیز از هر گونه تدفیع زباله در محیط زندگی خود، استفاده از ظروف گیاهی و شیشه‌ای به جای ظروف پلاستیکی و استفاده خیلی کم از کاغذ و هدر ندادن ان در ادارات توسط همکاران، و جایگزین کردن کیسه نخی به جای کیسه پلاستیکی را در نظر داشته باشیم و اگر مواد قابل استفاده مجدد هستند آنها را بازیافت کنیم. اگر هر فرد روزانه یک پلاستیک در طبیعت رها کند روزانه دو میلیارد پلاستیک در طبیعت رها شده و زمین را به نابودی می‌کشاند اما با انجام کارها و فعالیت های هرچند کوچک در نگه‌داری آن کوشا باشیم که بتوانیم زمین پاک به نسل های آینده تحویل دهیم.

دانش‌آموز خبرنگار: زکیه فعله‌گری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار