در استقبال از اولین کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان بوشهر :

یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز شهرستان گناوه برگزار شد

گناوه (پانا)_ در استقبال از اولین کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان بوشهر، یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز شهرستان گناوه در تالار بهزاد با حضور خانواده معزز شهدا، ایثارگران، مدیرکل آموزش و پرورش استان ، مسئولان محلی ، معلمان و دانش‌آموران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۷۳۴۶۹
لینک کوتاه کپی شد
یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز شهرستان گناوه برگزار شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز شهرستان گناوه گفت: در سال تحصیلی جاری و از مهرماه ۱۴۰۰ تاکنون حدود ۵۸۲ یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز در مدارس این استان برگزار شده است.
علی موحدی افزود: مصونیت بخشی معنوی و فکری به دانش آموزان، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، جهت دهی تربیتی به مدارس از عمده اهداف برگزاری یادواره و پیش کنگره‌های شهدا است.
وی بیان کرد: اولین کنگره شهدای دانش آموز و فرهنگی استان بوشهر در سوم خرداد در بوشهر برگزار خواهد شد و قبل از این برنامه معنوی، پیش کنگره‌هایی با همین عنوان وزین در شهرستان‌ها در حال برگزاری است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود، خاطراتی از دوران دفاع مقدس روایت کرد.
امام جمعه گناوه گفت: برگزاری یادواره و کنگره‌های شهدا اقدامی ارزشمند است که باید خروجی داشته باشد و آثار آن در جامعه دیده شود.
حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی افزود: آنچه که امروز وظیفه ما را سنگین می کند، معرفی شهدا به جامعه و ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار در جامعه بویژه بین نسل جوان و دانش آموز است.
وی اظهارکرد: در این برهه وظیفه داریم علاوه بر ترویج فرهنگ جهاد و شهادت، بیانیه گام دوم انقلاب را که در راستای فرهنگ شهادت است، تبیین کنیم.
رکنی حسینی گفت: دانش آموزان بدانند که وقتی سر کلاس درس حاضر می‌شوند و روی نیمکت احساس آرامش می‌کنند، مدیون و مرهون خون شهدا بویژه شهدای فرهنگی و دانش آموز است.
وی افزود: باید در جای جای کلاس‌های درس نام شهیدان بدرخشد و همان‌گونه که کوچه‌ها را به نام این عزیزان نام‌ گذاری کردیم، هر کلاس درس را نیز به نام یک شهید مزین کنیم.
امام جمعه گناوه بیان کرد: انتقال زندگی نامه و وصایای شهدا که با معرفت و عرفان عجین و ترسیم کننده درس و چراغ راه زندگی است، رسالتی بسیار بزرگ و وظیفه‌ای بسیار سنگین است که باید پای بند به آنها و انجام دهیم.
در این آیین برنامه های متنوعی شامل سرود دانش آموزی توسط گروه عاشقان ولایت، کلیپ و دلنوشته دانش آموزان این آموزشگاه و مداحی اجرا شد.
شهرستان گناوه ۲۳۰ شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم میهن و انقلاب کرده که از این تعداد ۳۶ شهید دانش آموز و ۶ شهید فرهنگی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار