کارشناس قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش رودهن‌:

برگزاری مراسم‌های شب‌قدر در مدارس، شروع یک خط فکری مذهبی برای دانش‌آموز است

رودهن (پانا) - کارشناس قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش رودهن، اساس و معنای شب‌های قدر و شهادت حضرت علی (ع) را شروع یک خط فکری مذهبی برای دانش‌آموزان در مدارس معرفی کرد که در شخصیت تربیتی و مذهبی آنان در آینده موثر خواهد بود.

کد مطلب: ۱۲۷۲۰۹۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراسم‌های شب‌قدر در مدارس، شروع یک خط فکری مذهبی برای دانش‌آموز است

زینب اشکور کیایی کارشناس قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش رودهن پیرامون ضرورت برگزاری و پرداختن به مراسم‌های شب‌قدر و شهادت حضرت علی(ع)، در گفت و گو با پانا گفت: «امسال ماه رمضان از همان اولین روز بازگشایی مدارس حال و هوای معنوی به مدارس بخشید و باعث شد جو تربیتی و مذهبی مدارس بسیار جلوه‌گر و عیان شد و معاونین و مربیان پرورشی در مدارس اوج فعالیت‌های پرورشی و تربیتی خود را در رمضان برنامه‌ریزی کردند و به مرحله اجرا درآوردند.»

وی افزود:«رمضان با همه جو معنوی و خلوصی که در عمق آن نهفته است، اما شب‌های قدر ارزش و منزلت بسیار ویژه تر و خاص‌تری دارد که شایسته است بیش از بیش در بین دانش‌آموزان فلسفه و ضرورت آن نهادینه و ترویج یابد، دانش‌آموز مظلومیت و بخشندگی حضرت علی علیه‌السلام را با همه وجودش درک کند، ارزش عبادت و نزدیکی به خداوند را برای خود ارزشمند و امتیاز محسوب کند.»

کیایی در تکمیل صحبت‌هایش بیان کرد:«حوزه پرورشی و تربیتی در مدارس منطقه از روزها قبل تدارکات و برنامه‌ریزی‌های لازم را جهت مراسم‌های باشکوه شهادت حضرت علی(ع)‌، انجام داده‌اند و گزارش‌ بسیاری از این فعالیت‌ها و اقدامات را در جهت بسترسازی و فضاسازی مدارس به مناسبت شهادت به حوزه پرورشی اداره آموزش و پرورش منطقه ارسال کرده‌اند که این امر گویای این است که همکاران ما در واحد پرورشی بسیار به این‌ مساله حساس بوده و پیگیر اجرای درست این مراسم‌ها در مدارس هستند.»

وی خاطرنشان کرد:«مراسم شهادت حضرت علی(ع) و شب‌های قدر در مدارس کم‌کم‌ ذهن و روان، حس دانش‌آموز را درگیر آموزه‌ها و مفاهیم این شب‌ها می‌کند، هدفی که در واقع مطلوب حوزه پرورشی است، ما به دنبال تربیت افرادی مخلص و با معرفت بالا در جامعه هستیم و مدارس و اقداماتی که در آن انجام‌می‌دهیم، همه‌اش جنبه آموزشی و تربیتی دارد و دقیقا همان ایجاد معرفت بالا را دنبال ‌می‌کند.»

کارشناس قرآن و عترت آموزش و پرورش رودهن در پایان تصریح کرد:«قداست این شب ها برای دانش‌آموزان باید ارزش تلقی شود. این‌که شب‌قدر و ایام شهادت امام علی(ع)‌ را در مدارس تبدیل به یک جریان تربیتی کنیم که مسلما دانش‌آموزان از آن بهره‌ خواهند برد و در تشکیل هویت دینی و مذهبی خود از آن در آینده استفاده خواهند کرد، بنابراین فعالان تربیتی ارزش‌گذاری این ایام را با مهارت و هنرمندانه در بین دانش‌آموزان انجام دهند.»

دانش‌آموز خبرنگار: مهدیس هدایتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار