معلم آموزش و پرورش فیروزکوه:

آسیب‌های مختلف، دانش‌آموزان را در فضای مجازی تهدید می‌کند

فیروزکوه (پانا) - یک معلم دبستان در فیروزکوه گفت آسیب‌های مختلف، دانش‌آموزان را در فضای مجازی تهدید می‌کندو برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، استفاده‌ درست از فضای مجازی فرهنگ‌سازی شود.

کد مطلب: ۱۲۷۲۰۴۶
لینک کوتاه کپی شد
آسیب‌های مختلف، دانش‌آموزان را در فضای مجازی تهدید می‌کند

مریم صادقی، معلم آموزش و پرورش فیروزکوه به پانا گفت:«با ورود یک‌باره نظام آموزشی کشور به فضای آموزش مجازی، فضایی که به ناچار دانش‌آموز را موبایل به دست کرده‌ایم و باید منتظر آسیب‌های حضور دانش‌آموزان به ویژه دبستانی‌ها در فضای مجازی باشیم. آسیب‌هایی که هر از گاهی از سوی خانواده‌ها نیز مطرح می‌شود، همانند دل‌نگرانی‌های مادری که از موبایل به دست شدن فرزند دوم دبستانی‌اش و سرک کشیدن او به محیط اینستاگرام می‌گوید.»

وی تصریح کرد: «در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برخورداری از بهره فناوری آموزشی در سطح معیار با توجه به طیف منابع و رسانه‌های یادگیری، شبکه‌ ملی اطلاعات و ارتباطات و بهره‌مندی هوشمندانه از فناوری‌های نوین در نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی مبتنی بر نظام معیار اسلامی تاکید شده است. اگرچه فضای شاد یک فضای استاندارد و سالم است، اما زمانی که دانش‌آموز موبایل به دست می‌شود به جز محیط شاد ممکن است در محیط‌ها و شبکه اجتماعی دیگر حضور می‌یافت.»

صادقی افزود:« استفاده از فضای مجازی بدون نظارت آسیب‌هایی را برای کودک و نوجوان به همراه دارد و گاه باعث می‌شود او به صورت افراطی از فضای مجازی استفاده کند و به چند ساعت در روز کفایت نکند و گاه از فیلترشکن هم استفاده کرده و ناخواسته وارد فضاهایی شود که مناسب سن او نیست. اضطراب نیز یکی دیگر از آسیب‌های مجازی است. ممکن است کودک یا نوجوان در این فضا مورد تهدید قرار بگیرد.»

وی در ادامه بیان کرد:«در فضای مجازی که تعامل رو در رو در دانش‌آموزان وجود ندارد باعث احساس انزوا و تنهایی در او می‌شود، احساس تنهایی موجب بروز افسردگی و بی‌حوصلگی آنها می‌شود و گاه ممکن است رفتارهای پرخاشگرانه هم داشته باشند. برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ابتدا باید در اجتماع استفاده‌ درست از فضای مجازی فرهنگ‌سازی شود. پدر و مادران عزیز باید برای دور هم جمع شدن خانواده زمان بگذارند و گفت‌وگو میان اعضای خانواده افزایش یابد، با فرزندان خود با خشونت و حالت پرخاشگرانه صحبت نکنند، اعتماد به نفس فرزندان خود را افزایش دهند. مچ‌گیری نکنند، طوری رفتار کنند که فرزندشان این احساس را داشته باشد که پدر و مادر به او اعتماد دارند.»

این معلم آموزش و پرورش فیروزکوه گفت:« اکنون با توجه به حضوری شدن مدارس از شما پدر و مادر گرامی درخواست می‌شود استفاده از گوشی در منزل با یک برنامه‌ریزی درست در اختیار دانش‌آموزان قرار بگیرد. تا آینده‌سازان کشور ما بتوانند به خوبی این روزهای باقی‌مانده از سال تحصیلی را با موفقیت پشت‌سر بگذارند.»

خبرنگار: زینب پورسعیدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار