مدیر‌کل امور تربیتی،‌ مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی:

آشنایی با مشاغل، فرصت انتخاب رشته تحصیلی مورد علاقه دانش‌آموزان را فراهم می‌کند

تهران (پانا) - مدیر کل امور تربیتی،‌ مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی گفت آشنایی با مشاغل مختلف این امکان را به دانش‌آموزان می‌دهد تا متناسب با استعداد، توانایی، رغبت، هوش و علائق خود نسبت به انتخاب رشته تحصیلی مناسب که منجر به انتخاب شغل مورد علاقه آن‌ها می‌شود، اقدام کنند.

کد مطلب: ۱۲۷۱۸۳۹
لینک کوتاه کپی شد
آشنایی با مشاغل، فرصت انتخاب رشته تحصیلی مورد علاقه دانش‌آموزان را فراهم می‌کند

مسعود شکوهی گفت: هفته معرفی مشاغل هر ساله طی دو مرحله در ابتدای اردیبهشت‌ماه و بهمن‌ماه توسط مدارس و ادارات مناطق برگزار می‌شود که این فرصت مغتنمی است تا دانش‌آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی با مشاغل و لزوم وجود آن‌ها در جامعه آشنا شوند.

وی ادامه داد: آشنایی با مشاغل مختلف این امکان را به دانش‌آموزان می‌دهد تا متناسب با استعداد، توانایی، رغبت، هوش و علائق خود نسبت به انتخاب رشتة تحصیلی مناسب که منجر به انتخاب شغل مورد علاقة آن‌ها می‌شود، اقدام کنند.

شکوهی به برخی از اهداف برگزاری این هفته اشاره کرد و گفت: علاقه به جستجو و سوال کردن، تحریک حس کنجکاوی دانش‌آموزان درباره تحصیل و شغل، تاکید بر خودشناسی و شناخت رشته‌های تحصیلی و مشاغل از جمله مهمترین این اهداف هستند.

مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی ادامه داد: شیوه‌های اجرایی راهنمایی شغلی به صورت بازدید از مراکز و محیط‌های شغلی، ارائه واحد شناسایی مشاغل در دروس مختلف مرتبط، مقاله‌نویسی شغلی، اجرای نمایشنامه شغلی، اشتغال در ایام فراغت، انجام مصاحبه‌های شغلی توسط دانش‌آموزان است.

وی گفت: دو سال گذشته به علت همه‌گیری کرونا برنامه‌های این هفته به صورت مجازی برگزار می‌شد اما امسال امیدوار هستیم با رفع محدودیت‌ها و با عنایت به بازگشایی مدارس بتوانیم برنامه‌های این هفته را با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار کنیم.

وی در خاتمه روزشمار هفته معرفی مشاغل را نیز اعلام کرد که در جدول زیر آمده است:

روز شمار و عناوین هفته معرفی مشاغل سال 1401

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار