خواهران اصفهانی نابغه قرآن/فیلم

اصفهان (پانا) - حدیث و ثنا نظری، خواهران اصفهانی حافظ کل قرآن کریم، قادر به خواندن بسیاری از سوره‌ها به چهار زبان فارسی، عربی، ترکی استانبولی و انگلیسی هستند.

کد مطلب: ۱۲۷۱۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد
خواهران اصفهانی نابغه قرآن/فیلم

مراسم معنوی محفل انس با قرآن دانش‌آموزی با عنوان «آیه‌های نور» با حضور مهدی نم نبات معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اصفهان، مرتضی شکری رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی، جعفر تحویل‌پور رئیس اداره قرآن عترت، علی رستمی سرپرست سازمان دانش‌آموزی استان اصفهان، محسن سیستانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 و همچنین جمعی از مسئولین اداره کل آموزش وپرورش استان و اداره آموزش و پرورش ناحیه دو، دانش آموزان دختر مدارس دوره دوم ناحیه دو در فضای بلوار هشت‌بهشت محل استقرار اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان برگزار شد.

ثنا نظری دختر 6 ساله‌ای که شاید هنوز آن‌قدر بزرگ نشده تا کلمات به درستی روی لب‌های کوچک او چفت شوند و از دهانش بیرون آیند تا صدای نازک و ظریفش را واضح بشنویم، از طرفی نیز آن‌قدر برای صحبت کردن سرخ و سفید می‌شود که هیچ‌کس باور نمی‌کند این کودک می‌تواند به زبان‌های زنده دنیا قرآن بخواند.

حدیث، خواهر 14 ساله ثنا هم دست کمی از او ندارد و حافظ کل قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه است که به ۳۴ روش می‌تواند قرآن بخواند و علاوه بر آن در رده علمی نیز خوش درخشیده است.

ثنا نظری ۶ساله کوچترین حافظ قرآن در حاشیه این مراسم در گفت‌و‌گو با پانا گفت: حافظ کل قرآن، قسمت‌هایی از نهج البلاغه و صحیفه سجادیه هستم.

حدیث نظری ۱۴ساله، خواهر ثنا نظری و دانشجوی کارشناسی ارشد رشته علوم، قرآن حدیث و حافظ کل قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه هم در گفت‌وگو با پانا گفت: در سن 11 سالگی موفق به دریافت لیسانس قرآن و حدیث شدم و کم‌سن‌ترین دانشجوی کشور هستم.

وی افزود: بدون رفتن به هیچ موسسه‌ای و با کمک مادرمان توانستیم حافظ کل قرآن شویم.

دانش‌آموز خبرنگار: هستی فلاحتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار