آغاز به‌کار قرارگاه «عدالت تربیتی» و «نصیب آموزشی برابر» در استان بوشهر

بوشهر (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت قرارگاه «عدالت تربیتی» و «نصیب آموزشی برابر» با هدف گسترش و تعمیق فعالیت‌های پرورشی و تربیتی و دسترسی برابر همه دانش‌آموزان به آموزش در استان بوشهر شروع به‌کار کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۱۲۲۱
لینک کوتاه کپی شد
آغاز به‌کار قرارگاه «عدالت تربیتی» و «نصیب آموزشی برابر» در استان بوشهر

علی موحدی در نشست با رئیس و معاونان سازمان بسیج سازندگی سپاه امام صادق(ع) با اشاره به آغاز به کار قرارگاه جهادی «عدالت تربیتی» و «نصیب آموزشی برابر» در وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی، گروه‌های جهادی و افراد دلسوز در راستای دست‌یابی به وضعیت مطلوب در حوزه آموزش، از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی قرارگاه جهادی در دستگاه تعلیم و تربیت است.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های مهم الگوی مطلوب تربیت رسمی و عمومی در جمهوری اسلامی ایران، عدالت محوری در حوزه آموزش است.


موحدی عنوان کرد: برای تربیت دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی باید مدرسه تراز انقلاب داشته باشیم که عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی، ضرورت تحقق این هدف مهم و اساسی است.

وی ادامه داد: با توجه به تاکید سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش بر تربیت دانش‌آموز برای رسیدن به مراتبی از حیات طیبه، رویکرد این قرارگاه نیز، تربیتی و آموزشی است تا دانش‌آموزانی مطالبه‌گر و علم محور در تراز انقلاب اسلامی پرورش یابند.

موحدی تاکید کرد: با توجه به توانمندی و تجارب سپاه و بسیج در محرومیت زدایی و گسترش عدالت، از این ظرفیت عظیم و موثر انقلابی در راه‌اندازی و فعالیت این قرارگاه استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: در این قرارگاه با مشارکت نیروهای جهادی، زیرساخت‌های فیزیکی مدارس ارتقا یافته و با بهبود کیفیت سطح علمی و آموزشی دانش‌آموزان مناطق محروم، آنها برای ورود به فعالیت‌های اجتماعی پرورش می‌یابند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر در این نشست گفت: بیش از یکهزار و 260 گروه جهادی در سراسر استان ساماندهی شده است که از پتانسیل و توانمندی‌ این گروه‌ها در قرارگاه "عدالت تربیتی" و "نصیب آموزشی برابر" استفاده می‌شود.

خلیل رفعتی ادامه داد: بسیج سازندگی در کنار آموزش و پرورش برای توسعه عدالت تربیتی و آموزشی با اولویت مدارس روستایی مناطق محروم است.

وی تاکید کرد: جبهه انقلاب خود را موظف و مسئول می‌داند تا با همراهی دولت انقلابی سیزدهم، در گسترش عدالت آموزشی نقش آفرین باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار