معلم یک دبستان در فیروزکوه:

در آموزش مجازی، تنها به آموزش پرداخته شد و پرورش به فراموشی سپرده شد

فیروزکوه (پانا) - معلم آموزش و پرورش فیروزکوه گفت در آموزش مجازی تنها به آموزش پرداخته شد و پرورش به فراموشی سپرده شد و برای محقق شدن مهارت‌های بعد پرورشی نیاز است دانش‌آموزان در مدرسه حضور پیدا کنند.

کد مطلب: ۱۲۶۹۹۳۳
لینک کوتاه کپی شد
در آموزش مجازی، تنها به آموزش پرداخته شد و پرورش به فراموشی سپرده شد

طوبی کلیچ، معلم آموزش و پرورش فیروزکوه به پانا گفت: «خوشبختانه با کمرنگ شدن سایه کرونا در کشور بعد از تقریبا ۲۶ ماه زنگ کلاس درس در مدارس کشور به صدا درآمد. تعطیلی مدارس و کلاس‌های مجازی، آسیب‌های جدی به بدنه آموزش و پرورش وارد کرد. دانش‌آموزان ما از جهت آموزشی و تربیتی آسیب دیده‌اند و به طور کلی می‌توان گفت دانش‌آموزان تنها به آموزش پرداختند و پرورش به فراموشی سپرده شد.»

وی درباره اهمیت آموزش حضوری گفت: «برای محقق شدن مهارت‌های بعد پرورشی نیازمند حضور دانش‌آموزان در مدرسه هستیم، از جمله شکل‌گیری مطلوب شخصیت، خلاقیت، مشارکت، کمک به همنوع، شهروند خوب بودن و بسیاری از ویژگی‌های دیگر که برای بهتر زیستی و زندگی پویا ضروری است.»

این معلم آموزش و پرورش فیروزکوه بیان کرد: «اگر بخواهیم از نظر آموزشی مقایسه کنیم باید بدانیم که سطح یادگیری در آموزش حضوری تا حد قابل قبولی بهتر از آموزش مجازی است؛ زیرا دانش‌آموز از نزدیک با معلم در ارتباط است و می‌تواند هر مبحثی که متوجه نشد را بپرسد و معلم نیز با طرح سوال‌های مربوط به مبحث درسی، با توجه به زبان بدن دانش‌آموز می‌تواند نقاط ضعف دانش‌آموزان را بیابد و رفع کند؛ بنابراین انعطاف‌پذیری آموزش حضوری در کلاس مجازی وجود ندارد.»

کلیچ افزود: «برخی خانواده‌ها نظارت درستی بر نحوه انجام تکالیف و جلسه امتحانات دانش‌آموزان ندارند و برخی دانش‌آموزان با تقلب، این پیغام را به معلم ارسال می‌کنند که همه چیز را آموخته‌اند.»

وی در ادامه اظهار کرد: «اینک بعد از بازگشایی مدارس، اولین اقدام اطمینان و آرامش دادن به اولیا درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کاهش اضطراب و نگرانی بیش از حد آن‌ها است. معلم و سایر همکاران فرهنگی باید صبوری کنند، زیرا برخی دانش‌آموزان حوصله‌ آمدن سر کلاس را ندارند؛ نحوه نشستن پشت میز و نیمکت‌ها تغییر کرده است؛ در برخی دانش‌آموزان اضطراب دیده می‌شود که باید با کمک اولیاء این مشکلات را کم کنیم. دانش‌آموزان عطش بودن در کنار همسالان را دارند و بهتر است روش تدریس را به سمت کار گروهی ببریم و با روش گفت‌وگو و تعاملی، فضایی ایجاد کنیم تا دانش‌آموزان از کنار هم بودن لذت ببرند.»

این معلم آموزش و پرورش فیروزکوه در پایان گفت: «نکته مهم دیگر این است که سطح انتظارمان از دانش‌آموز باید متناسب با میزان یادگیری در کلاس مجازی باشد تا دانش‌آموز با شکست‌های مداوم و کاهش اعتماد به نفس، دچار سرخوردگی تحصیلی نشود.»

دانش‌آموز خبرنگار: فاطمه صفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار