مدیرآموزش وپرورش دماوند خبر داد

حضور ۹۳‌درصدی دانش‌آموزان در مدارس دماوند

دماوند(پانا) - مدیر آموزش و پرورش دماوند از حضور ۹۳‌درصدی دانش‌آموزان با توجه به بازگشت آموزش حضوری در مدارس این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۶۹۸۹۴
لینک کوتاه کپی شد
حضور ۹۳‌درصدی دانش‌آموزان در مدارس دماوند

به گزارش دفتر اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش دماوند، زهرا طاولی مدیر آموزش و پرورش دماوند در نشست شورای اداری شهرستان دماوند اظهار کرد: بازگشت آموزش حضوری که از ۱۴ فروردین‌ماه سال جدید انجام شد، بر مبنای برنامه مقدمات تدبیر شده از مهرماه سال گذشته بوده است.

وی افزود: از مهرماه سال ۱۴۰۰، آموزش در مدارس کم جمعیت، روستاها و‌ عشایر به علاوه درس‌های عملی و مهارتی هنرستان‌ها حضوری برگزار شد؛ با توجه به آسیب‌های خیلی شدیدی که دانش‌آموزان در حوزه تعلیم به خصوص تربیت دچار شده بود و از بحث مهارت‌ورزی‌های لازم و شایستگی‌هایی که باید مورد تعلیم قرار می‌گرفتند، ظرف دو‌ سال گذشته از آن مغفول مانده بودند، بازگشت آموزش حضوری تدبیر مناسبی بود.

مدیر آموزش و پرورش دماوند گفت: از طرفی، بازگشت حضوری در سطح ملی، بهترین موقعیت انجام مانور و آمادگی جهت سال تحصیلی آتی است؛ در روز ۱۴ فروردین که روز نخست آموزش حضوری بود، ۸۵ درصد دانش‌آموزان در مدارس حضور داشتند، اما طی روزهای آتی این عدد افزایش یافت و تا ۹۳ درصد دانش‌آموزان در مدارس حضور یافتند؛ همچنین از روز ۱۴ فروردین تاکنون، ۹۹ درصد کادر آموزشی در مدارس حضور پیدا کردند.

طاولی تصریح کرد: یکی از آسیب‌هایی که با بازگشت آموزش حضوری شناسایی شد، عدم تدابیر لازم برای آموزش حضوری صد در صدی در ابتدای سال تحصیلی بود، چراکه اکثراً تدبیر کرده بودند که آموزش تا پایان سال تحصیلی به صورت مجازی یا ترکیبی است و شاید گمان نمی بردند که به بازگشت حضوری کامل برگردیم.

وی بیان کرد: اتفاقی که در این مانور ملی خود را نشان داد، این بود که در بعضی موارد ساماندهی‌ها در مدارس دولتی و غیردولتی به شکل استاندارد متناسب با تعداد دانش‌آموزان در فضای کلاس انجام نشده است.

مدیر آموزش و پرورش دماوند افزود: در خصوص نرخ‌ کرایه سرویس‌ها، دانش‌آموزان و خانواده‌ها طی دو ساله آموزش مجازی از سرویس ایاب و ذهاب استفاده نمی‌کردند و هزینه‌های آن مغفول مانده بود که اکنون از ۱۴ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۱ با نرخ کرایه‌های سنگین مواجه شده‌اند.

طاولی ادامه داد: با توجه به عدم نظارت بر نرخ کرایه‌ سرویس‌ها، می‌طلبد که مصوباتی در خصوص نرخ کرایه های درون شهری و سرویس‌ها خاصه برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شود که این موضوع می‌تواند بر وضعیت معیشتی خانواده‌ها کمک‌کننده باشد و همچنین بار ترافیکی که خانواده‌ها در سطح شهر با آن مواجه هستند، کاهش یابد.

وی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در دماوند بیان کرد: یکی از تهدیدهایی که سال آینده با توجه به افزایش یک‌هزار نفری دانش‌آموزان با آن مواجه هستیم، کمبود فضای آموزشی بوده که لازم است تا دستگاه‌ها به ویژه اداره اوقاف با توجه به موقوفه بودن برخی مدارس و زمین های با کاربری آموزشی و یا وصیت واقف، در این زمینه به ما کمک کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار