یک معلم دماوندی:

دوری دانش‌آموزان از فضای مدرسه باعث شده آن‌ها بسیاری از قوانین مربوط به کلاس را فراموش کنند

 دماوند (پانا) - در راستای بازگشایی مدارس یکی از آموزگاران مدارس دماوند عنوان کرد دانش‌آموزان با شور و اشتیاق فراوان در مدرسه حاضر شدند، ولی دوری دانش‌آموزان از فضای مدرسه باعث شده آن‌ها بسیاری از قوانین مربوط به کلاس درس را نیز فراموش کنند.

کد مطلب: ۱۲۶۸۵۴۹
لینک کوتاه کپی شد
دوری دانش‌آموزان از فضای مدرسه باعث شده آن‌ها بسیاری از قوانین مربوط به کلاس را فراموش کنند

فاطمه اکبر غفوری، آموزگار پایه ششم در گفت‌وگو با پانا گفت: «آموزش آنلاین آسیب‌های جدی را هم برای دانش‌آموزان و هم برای معلمان به همراه داشت، یادگیری در فضای مجازی به‌درستی صورت نمی‌گرفت. در کلاس‌های حضوری می‌توان یادگیری خیلی بهتر دانش‌آموزان را دید و من اعتقاد دارم این اتفاق خیلی زودتر باید صورت می‌گرفت. شور و شوق دانش‌آموزان در کلاس‌های درس وصف‌نشدنی است و ارتباط دو طرفه که در کلاس حضوری انجام می‌شود باعث می‌شود یادگیری بهتر انجام شود، البته دور بودن دانش‌آموزان از فضای مدرسه باعث شده آن‌ها بسیاری از قوانین و مقرارات کلاس‌های درس را نیز فراموش کنند و از نشستن در کلاس درس احساس خستگی کنند که البته با گذشت زمان کم‌کم به این شرایط عادت خواهند کرد.»

محدثه آقارضائی دانش‌آموز پایه دوازدهم هنرستان حضرت زینب نیز به پانا گفت: «من از آن دسته افرادی هستم که علاقه‌مند به بازگشایی مدارس هستم و زمانی که تصمیم گرفتند مدارس را حضوری کنند بسیار خوشحال شدم. تدریس حضوری و مجازی قابل مقایسه با یکدیگر نیست و آنقدری که تدریس حضوری در یادگیری ما تاثیر دارد فضای مجازی ندارد، زمانی که مدارس حضوری باشد خودمان را مجبور به مطالعه دروس می‌کنیم و باعث می‌شود که حتی برای یکبار هم که شده متن کتاب را مطالعه کنیم. از همه مهم‌تر زمانی که به مدرسه بیاییم چندین ساعت از موبایل دور می‌شویم و بهتر بر روی درس‌هایمان تمرکز می‌کنیم.»

وی ادامه داد: «تا زمانی که کرونا وجود نداشت و به مدرسه می‌رفتم، با افراد مختلفی آشنا می‌شدم و روحیه بسیار خوبی داشتم، این که برای چند ساعت کنار دوستانم قرار دارم که باعث خوشحالی یکدیگر می‌شویم و بدون دغدغه کنار هم از ته دل می‌خندیم و در واقع باعث می‌شود خجالتی که در ذات بیشتر آدم‌ها وجود دارد را کنار بگذاریم، این باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود و این مسئله بسیار موثر است.»

دانش‌آموز خبرنگار: ریحانه سعیدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار