درخشش دانش آموزان پسر منطقه۱۳ در مناظره دانش آموزی شهر تهران

تهران(پانا)- مدیر سازمان دانش آموزی منطقه ۱۳، بر اجرای مناظره دانش آموزی در راستای اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در خصوص دانش آموز باوری و دانش‌آموز یاوری و تاثیر در بالا بردن اعتماد به نفس و عزت نفس دانش آموزان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۶۹۵۹۶
لینک کوتاه کپی شد
درخشش دانش آموزان پسر منطقه۱۳ در مناظره دانش آموزی شهر تهران

فیروزه طالبی؛ مدیر سازمان دانش آموزی منطقه ۱۳ با اشاره به اهداف مناظره دانش آموزی گفت: در اجرای مناظره دانش آموزی که در دو سال اخیر در سازمان دانش آموزی، مناطق ۱۹ گانه شهر تهران اجرا شده بسیار سازنده و ارزشمند بوده و مورد استقبال دانش آموزان قرار گرفته است. مناظره دانش آموزی که در راستای اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در خصوص دانش آموز باوری و دانش‌آموزی یاوری قرار دارد در بالا بردن اعتماد به نفس و عزت نفس دانش آموزان بسیار موثر است.
طالبی افزود: مناظره دانش آموزی پسران منطقه ۱۳ در تاریخ ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ و در روز یکشنبه در مقابل دانش آموزان اداره استثنایی برگزار شد و با توجه به موضوع مناظره دانش آموزی، که بسیار مرتبط با شرایط کنونی و کسب تجربه آموزش مجازی برای دانش آموزان بوده است و نقش توسعه آموزش مجازی را در ارتقای فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مورد بررسی قرار می‌دهد بسیار انتخاب خوبی بود که دانش‌آموزان در جبهه مخالف و موافق می‌توانستند به دلایل و نتایج خوبی توسط تحقیق و پژوهش دست یابند.
وی ادامه داد: در این رقابت که منطقه ما در جبهه مخالف قرار گرفت از اسفند سال ۱۴۰۰ با برنامه ریزی شروع به فعالیت کرد. بعد از آگاهی دانش آموزان از برگزاری مناظره و موضوع مناظره، از آنها خواسته شد که در رابطه با موضوع منتخب، تحقیق و پژوهش کرده و با استدلال بیان کنند که چرا مخالف توسعه آموزش مجازی و موافق آموزش حضوری هستند.

دانش آموزان پس از تعیین زمان مناظره با یکدیگر در جلسه ای که در سازمان دانش آموزی منطقه برگزار شد تبادل نظر نموده و نکات مهم کلیدی را یادداشت و با یک برنامه‌ریزی و آمادگی کامل در روز مناظره حاضر شدند.
طالبی اظهار کرد: با توجه به اینکه آموزش مجازی در زمان شروع بیماری کرونا در جهت حفظ سلامی دانش سلامت دانش آموزان و معلمان بسیار مفید و ارزشمند بوده است اما در مقابل آموزش حضوری دارای نواقصی که دانش‌آموزان در مناظره امروز به آن نواقص پرداختند.

وی گفت: در این مناظره دانش آموزان به افت تحصیلی، کاهش فعالیت‌های گروهی، به خطر افتادن سلامت جسمی، اجتماع گریزی دانش‌آموزان، کاهش اعتماد به نفس، فردگرایی و درون‌گرایی نسل جوانان و نوجونان کشور ،عدم مشاهده یکی از اهداف مهم سند تحول بنیادین که دانش آموز محوری شدن مدارس بوده است کاهش فعالیت های پرورشی و تشکل‌های مختلف دانش آموزی اشاره کردند.
او اذعان کرد: دانش آموزان (پارسا غفاری از علامه حلی۷، کیا مهر احمدی از شهاب نور، سید مهدیار مسعودی از مهدیون و مهدی میرابیان از دانشخواه) در این رقابت درخشیدند.
مدیر سازمان منطقه ۱۳ ضمن قدردانی از زحمات دانش آموزان اداره استثنایی و همکاران و داوران گرانقدر و ضمن عرض تبریک به دانش آموزان توانمند و پر تلاش منطقه ۱۳ که با رای داوران به مرحله بعدی مناظره راه یافتند و به امید پیشرفت و شکوفایی استعدادهای همه دانش آموزان که آینده‌سازان میهن اسلامی ما هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار