تهیه‌کننده برنامه «خانه ما»

شاید تنها «خانه ما» می‌توانست زندگی یک روحانی در منزل را به تصویر بکشد

اصلا از زمان و شیوه پخش «خانه‌ما » در شبکه سه راضی نبودیم / خیلی مورد حمله هستیم که برنامه می‌خواهد بگوید مردم با پول کم زندگی کنند

تهران (پانا) - احمد شفیعی تهیه‌کننده برنامه «خانه ما» می‌گوید، برای ساخت فصل یازدهم این رئالیتی‌شو با چالش‌های زیادی روبرو بوده و شاید به دلیل حساسیت‌هایی که وجود دارد تنها «خانه ما» می‌توانست زندگی یک روحانی در منزل را به تصویر بکشد.

کد مطلب: ۱۲۶۹۵۹۴
لینک کوتاه کپی شد
شاید تنها «خانه ما» می‌توانست زندگی یک روحانی در منزل را به تصویر بکشد

شاید تنها «خانه ما» می‌توانست زندگی یک روحانی در منزل را به تصویر بکشد

ظهر امروز نشست خبری مستند مسابقه «خانه ما» با حضور عوامل این برنامه در سازمان اوج برگزار شد.

در بخشی از این نشست، احمد شفیعی تهیه‌کننده این برنامه با اشاره به این مطلب که قصد دارم گلایه‌های خود را در پایان سخنانم بگویم، گفت: وقتی کرونا جدی شد و با محدودیت آثار رسانه‌ای مواجه شدیم به همین دلیل تمام تلاش خود را کردیم برنامه را در آن ایام با ساختاری متفاوت به‌روی آنتن ببریم و بچه‌ها عزمی داشتند که «خانه ما» از اولین تولیدات در آن زمان بود.

در ادامه این نشست امین کفاش‌زاده کارگردان مسابقه «خانه ما» با ابراز خوشحالی از رسیدن این برنامه به فصل یازدهم خود ، گفت: خوشحالم که «خانه ما» به یک سبک و فرهنگ تبدیل شده است. من خیلی وقت است درگیر این پروژه هستم چون برای من حضور در این پروژه حس کارگردانی ندارد و بیشتر حس آموزش است.

وی ادامه داد: «خانه ما» شبیه یک ویکی پدیا شده است که تداعی‌کننده این نکته است که همه چیز را همه کس می‌داند و کمک می‌کند مردم ایران از یکدیگر آموزش ببینند.

این کارگردان با اشاره به این مطلب که دستخط کارگردان را در این برنامه کمتر از دیگر برنامه‌ها می بینید، افزود: ما خیلی برنامه را ویرایش نمی‌کنیم و فقط سعی داریم اضافه‌ها را بزنیم و کار را به پخش برسانیم.

در ادامه این نشست عادل پیغام‌زاده مشاور پروژه با اشاره به اینکه برنامه‌هایی چون «خانه ما» در صداوسیما پدیده هستند، گفت: به عنوان کسی که در حوزه رسانه فعالیت دارم این برنامه را پدیده می‌دانم. برنامه‌ای که تلفیقی از رئالیتی شو، سواد مالی و بازی‌سازی است.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود اصحاب رسانه نسبت به این قالب بیش از پیش ورود کنند و تلاش کنند چنین برنامه‌هایی بیشتر دیده شود.

در ادامه شفیعی با اشاره به این مطلب که این مجموعه به لحاظ محتوایی غنی است ، گفت: ما ایده‌های زیادی داریم، هم از جنبه تولید و هم محتوا. آنقدر این مطالب و محتوا زیاد است که گاهی برای کوتاه کردن یک دقیقه آن چالش داریم.
وی ادامه داد: می‌توان در کنار «خانه ما» برنامه‌های گفتگومحوری داشت که به برخی چالش‌ها و اتفاقات مسابقه در آن پرداخت. به ذهن ما رسید که برخی از اکتشاف‌ها و چالش‌هایی که شرکت کنندگان دارند می‌تواند در برنامه‌هایی دیگر به پخش برسد. برنامه‌ای شبیه «خانه ما پلاس» در تلویزیون داشته باشیم و محتوایی را هم در فضای مجازی داشته باشیم.
شفیعی به تاثیرپذیری جامعه از این برنامه اشاره کردو گفت: ما در سال، ده شب پخش داریم که آن هم با مشکلات مختلف مواجهیم. ما «فرمانده» را هم ساختیم این مجموعه سر و صدای بیشتری داشت و مخاطبانش را در خیابان بیشتر می‌دیدیم اما مخاطب «خانه ما» قشر بی سر و صدایی است.
وی تصریح کرد: ما خیلی مورد حمله هستیم که برنامه می‌خواهد بگوید مردم با پول کم زندگی کنند اما در کنار آن ایده‌هایی هم دارد که در بدترین شرایط چگونه می‌توان سفر رفت یا اتفاقاتی را رقم زد.

شفیعی همچنین به فصل یازدهم این برنامه و ساخت آن در شهر قم اشاره کرد و گفت: ما تصور می‌کردیم حضور روحانی در این برنامه با چالش‌هایی همراه باشد، من از این روحانی و خانواده‌اش تشکر می‌کنم که در برنامه حضور پیدا کرد.حضور ما در شهر قم چالش‌هایی داشت در انتخاب خانواده به مشکل برخوردیم و در جامعه مخاطبان روحانی بود اما گزینه خوبی که عوامل را قانع کند وجود نداشت. ما می‌خواستیم حتماً یکی از خانواده‌ها معمم باشد و حتی از دوستانی خواستیم که با اطرافیانشان در این باره صحبت کرده و دعوتشان کنند.

وی یادآور شد: شاید می‌توان گفت از اولین تجربه‌هایی است که دوربین به این شکل به خانه یک روحانی رفته است و نحوه پوشش او و رفتارش با فرزندان و همسر برای مردم جالب توجه بود. صحبتی هم داشتم با علی فروغی مدیر شبکه که از این اتفاق تشکر کرده بود. روحانی‌ای که فراتر از منبر و.... دیده می‌شود و مشارکت او در کار خانه، دیالوگ و تربیت فرزند، سفر و… از ویژگی‌های فصل یازدهم بود که مورد غفلت قرار گرفت.

شفیعی با اشاره به این مطلب که اگر برنامه به روال قبل در هر یک از شبکه‌ها پخش می‌شد بازخورد بهتری داشت، گفت: مسأله من به عنوان تهیه‌کننده و گله‌ای که داشتم از جنبه عوامل و زحمت شان نبود بلکه از جنبه مخاطب بود. شبکه سه علی رغم انتظار ما اطلاع رسانی درستی درباره ساعت‌های جایگزین نداشت. من شنیدم آقای جبلی هم برنامه را دیده‌اند و راضی بودند اما در پخش برگ برنده‌ای برای ما رو نشد.
وی ادامه داد: پخش نوروزی در شبکه سه با مشکلاتی همراه بود همیشه به این برنامه روی خوش نشان داده شده بود و مسأله ما در میان شبکه‌ها این بود که چه شبکه‌ای آنتن بهتر دارد نه اینکه کدام شبکه پخش کننده باشد و امیدواریم میزبان خوبی پیدا کنیم تا محتوا به گوش مخاطب برسد. «بریم بسازیم» هم مشکلاتی از این قبیل داشت و فکر می‌کنم «خانه ما» در شبکه یک پخش می‌شد بهتر دیده می‌شد.
شفیعی در بخش دیگر درباره تغییر شبکه پخش برنامه گفت: بستگی به پخش شبکه دارد، ما ترجیح می‌دهیم باکس ثابت در زمانی منضبط‌تر داشته باشیم. شبکه سه شبکه پربیننده ای است اما برای ما پخش منظم مهمتر است
در بخش دیگری از این نشست زهره احمدزاده تدوینگر مجموعه درباره چالش‌های تدوین این برنامه گفت: مشکل من این است که همیشه از من می‌خواهند در ۴۵ دقیقه برنامه را ببندم. گاهی خانواده‌ها انتقاد دارند که خیلی اتفاق رقم زده‌اند اما چرا دیده نشده است و جوابش همین تایم پخش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار