عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛

رد شایعه زنانه-مردانه شدن پارک‌های تهران

آقامیری: بخشی از ۳۵۲ پارک برای رعایت حال مادران و کودکان تجهیز می‌شود

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه انتشار شایعه زنانه-مردانه شدن پارک‌ها با تقطیع مصاحبه او صورت گرفته است، گفت قرار است در گوشه‌ای از 253 پارک تهران، فضایی حصارکشی و مجهز شود تا به‌عنوان بوستان مادر و کودک مورد استفاده قرار بگیرد.

کد مطلب: ۱۲۶۹۵۲۲
لینک کوتاه کپی شد
رد شایعه زنانه-مردانه شدن پارک‌های تهران

حجت‏‌الاسلام سید محمد آقامیری در پنجاه و هفتمین جلسه شورا ضمن تسلیت شهادت دو طلبه جهادی و انقلابی در حرم امام رضا (ع) طی تذکری درخصوص رد یک شایعه گفت: شایعه‌ای در رابطه با زنانه-مردانه کردن پارک‌های تهران منتشر شد که آن را طی مصاحبه‌ای رد کرده و تشریح کردم که این طرح جذاب، طرح پارک مادر و کودک بوده است که مورد استقبال مردم قرار گرفته و قرار شد در طول سال جاری 352 بوستان به نام مادر و کودک در گوشه‌ای از پارک‌های تهران مجهز شود تا مادران با پوشش آزادتری مشغول بازی با فرزندان خود باشند که مجهز به فضای بازی و سرویس بهداشتی و اختصاصی و نگهبان و اتاق مخصوص تعویض لباس کودک است.

وی در ادامه افزود: تهران بیش از 2200 پارک در مناطق مختلف دارد که قرار است در گوشه‌ای از 352 پارک از این 2200 پارک به‌عنوان بوستان مادر و کودک حصارکشی شود و این درحالیست که در همه کشورها پارک‌های مخصوص کودکان وجود دارد و حال که قرار است در تهران هم اجرا شود؛ عده‌ای با غرض ورزی‌های خود سیاه‌نمایی می‌کنند و می‌گویند قرار است پارک‌ها زنانه و مردانه و دیوارکشی شوند. آنان زمانی هم می‌گفتند که انقلابیون می‌خواهند پیاده‌روها را دیوارکشی کنند، آیا دیوارکشی شد؟ اصلا در تهران پارک مردانه داریم؟

آقامیری در خصوص پارک‌های بانوان نیز خاطرنشان کرد: برای ارج نهادن به خانواده‌ها و به مادران و خواهران و همسران ما که بتوانند در فضای مناسبی ورزش کنند، 9 پارک موسوم به پارک بانوان ایجاد شده است و قرار است 5 پارک دیگر اضافه شده و تبدیل به 14 پارک شود که من از همین تریبون تقاضا دارم در مدیریت جدید شهر تهران، تعداد این پارک‌ها به چهل عدد برسد. اگر از 2200 پارک شهر تهران، 40 پارک برای ورزش به بانوان اختصاص پیاده کند به راه دوری نمی‌رویم و آقایان در 2160 پارک دیگر می‌توانند ورزش کنند.

وی همچنین درخصوص شایعه پراکنان تشریح کرد: به راستی از تکرار این حرف‌ها و خوراک درست کردن برای شبکه‌های خارجی خسته نمی‌شوند؟ این داستان سازی‌ها فقط برای سیاه‌نمایی و ضربه زدن و منفی‌بافی است.

آقامیری با بیان اینکه این شایعه توسط سایتی منتشر شده که اگر عوامل آن در صحن شورا حضور داشته باشند از روابط عمومی شورا خواستارم که پیگیر موضوع شده و عوامل این سایت را از صحن شورا اخراج کنند، ادامه داد: بسیار زشت است که عده‌ای خبرنگار با خبرهای دروغ و جعلی امرار معاش کنند. اگر خبرگزاری خارجی چنین کاری می‏‌کند سخنی نیست، اما برای سایت داخلی بسیار زشت است، شب انتشار شایعه، پیک بامدادی با اینجانب تماس گرفته تا اصل خبر را جویا شود و پاسخ داده شد که فردا صبح خبرگزاری خارجی همان شایعه را منتشر کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها باید اخبار خوب و امیدوار کننده را در جامعه اشاعه دهند و چنین کار خوبی صورت گرفته است اما با یک نگاه منفی و خبر جعلی آن را به عنوان یک نقطه ضعف نظام در جامعه بازتاب می‌دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار