رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن:

رسالت دانشجویان پیشبرد اهداف علمی نظام جمهوری اسلامی است

رودهن (پانا) - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، رسالت دانشجویان را به عنوان یک‌فرد فرهیخته، پیشبرد اهداف جامعه علمی ذیل راهبردهای کلان نظام‌جمهوری اسلامی برشمرد.

کد مطلب: ۱۲۶۹۳۸۱
لینک کوتاه کپی شد
رسالت دانشجویان پیشبرد اهداف علمی نظام جمهوری اسلامی است

فریده دوکانه‌ای‌فرد، رئیس دانشگاه آزاد واحد رودهن در جمع کارکنان این دانشگاه، ضمن تبریک سال نو و حلول ماه مبارک رمضان، بیان کرد: بازگشایی مجدد دانشگاه‌ها را در شرایطی آغاز می‌کنیم که چندسالی از موهبت حضور فیزیکی دانشجویان در فضای دانشگاه بی‌بهره بودیم؛ اما این بازگشایی دریچه‌های تازه‌ای از امید برای عبور خردمندانه از بیماری کرونا و همچنین جدیت و تلاش دانشجویان و اساتید برای فائق آمدن بر مشکلات ناشی از غیرحضوری بودن دانشگاه‌ها، افق‌های روشنی را پیش‌روی ما گشوده‌اند. افق‌هایی که نویددهنده فرارسیدن روزهای بهتری پس از اتمام واکسیناسیون و گشایش شرایط برای بازشدن کلاس‌های دانشگاه به روی دانشجویان پرتلاش و آینده‌سازان ایران اسلامی است.

وی افزود: مجموعه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی رودهن به پشتوانه توان علمی اعضای هیئت علمی و تعهد و اهتمام کارکنان این دانشگاه، تلاش خواهد کرد تا در سال تحصیلی جاری در تمامی سطوح آموزشی، پژوهشی، دانشجویی، فرهنگی، اجتماعی و غیره، تمام ظرفیت‌های خود را برای ارائه مطلوب‌ترین سطح خدمات به دانشجویان به کار گیرد و در این زمینه هیچ‌گونه کوتاهی صورت نگیرد.

دوکانه‌ای‌فرد تصریح کرد: بسیار خوشحال و خرسندیم که دانشگاه آزاد اسلامی رودهن میزبان دانشجویان پرتلاش و مستعدی است که ظرفیت‌های قابل توجهی را برای اعتلای ایران اسلامی دارند. امیدوارم این جوانان مستعد و توانمند بتوانند علاوه بر جدیت در کسب دانش و علم، با در نظر داشتن ترازهای علمی و دانشگاهی، نقش و رسالت خود را به عنوان یک دانشجوی فرهیخته در پیشبرد اهداف جامعه علمی، ذیل راهبردهای کلان نظام جمهوری اسلامی و شعار سال رهبر معظم انقلاب اسلامی محقق کنند.

وی خاطرنشان کرد: در مرکز رشد، افزایش تعداد هسته و واحد فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان در مرکز رشد، بررسی درخواست استقرار متقاضیان حضور در مرکز رشد و جذب سرمایه‌گذاری و مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان، پیگیری و پیاده‌سازی برنامه‌های مرتبط با سند تحول تعالی در زمینه‌های مختلف دانشگاه، پیگیری برگزاری رویداد ملی گام دوم، راه‌اندازی پژوهش‌سراهای نوآوری با توجه به نیاز صنایع، اصناف و سازمان‌ها در حوزه واحد دانشگاهی، برقراری ارتباط با واحدهای صنعتی و دستگاه‌های اجرایی برای آشناکردن آنان با توانایی‌های دانشگاه چشم‌انداز‌های این واحد دانشگاهی است.

وی گفت: برنامه‌ریزی و برگزاری کارگاه، وبینارها و سخنرانی‌های آموزشی برای توانمندسازی شاغلان صنایع، نهادها و دستگاه‌های اجرایی براساس نیازهای آنها با توجه به ظرفیت‌های آموزشی دانشگاه، رایزنی با مؤسسات علمی معتبر ملی و بین‌المللی دارای نمایه، شناسایی استادان و صاحبنظران معتبر داخلی و خارجی به‌منظور عضویت در هیئت تحریریه مجله‌ها و شناسایی گروه‌ها یا رشته‌های واجد شرایط راه‌اندازی مجله و برنامه‌ریزی برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی در قالب وبینار یا حضوری، نیز چشم‌انداز واحد رودهن در سال ۱۴۰۱ خواهد بود.

دوکانه‌ای بیان کرد: با توجه به حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فناور پیش‌بینی می‌شود در این زمینه فعالیت‌های خوبی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن انجام شود. ضمن یادآوری این نکته که بخش بزرگی از فعالیت‌های مربوط به رویداد ملی گام دوم در مرکز رشد انجام گرفته و مستقیما به آن مربوط می شود، به طور خاص با حمایت از فعالیت های آن به عنوان بخش عملیاتی حوزه پژوهش و فناوری امید است جذب و فعالیت‌های شرکت های دانش بنیان و واحدها و هسته های فناور با چشم انداز امیدبخش افزایش یافته و همچنین با تغییر مدل‌های همکاری در زمینه درآمدزایی غیرشهریه‌ای سهم بیشتری داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن تصریح کرد: حمایت همه جانبه از فعالیت های حوزه پژوهش و فناوری انجام‌ می‌پذیرد که به عنوان متولی اصلی این رویداد از برنامه‌ریزی این حوزه است و مطابق با بخشنامه‌ها، آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های صادره از سازمان مرکزی و دبیرخانه هیات امنای استان در سال جاری در جلب همکاری و مشارکت اعضای هیات علمی، به ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی و کارکنان که به دانشکده ها ابلاغ خواهد شد.

دانش‌آموز خبرنگار: نازنین زهرا افراه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار