در گفت‌وگو با پانا:

یوسفیان: با کوتاهی‌ مسئولان در اجرا و تحقق شعار سال برخورد شود

تهران (پانا) - نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت تحقق شعار سال ۱۴۰۱ از سال‌های گذشته سخت‌تر است چون تولید باید استوار بر علم و دانش باشد؛ علم و دانش نیز باید در اقتصاد به کار گرفته شود تا تولید دانش‌بنیان محقق شود بر همین اساس اگر کوتاهی صورت گرفت باید با مسئولان این حوزه به صورت جدی برخورد شود.

کد مطلب: ۱۲۶۹۱۲۸
لینک کوتاه کپی شد
یوسفیان: با کوتاهی‌ مسئولان در اجرا و تحقق شعار سال برخورد شود

شعار سال ۱۴۰۱ توسط رهبر حکیم انقلاب اسلامی با نگاهی عالمانه و واقع‌بینانه تعیین شد و ایشان سال جدید را سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نامگذاری کردند. همچنین در پیام نوروزی خود بیان کردند که هدف از تعیین شعار سال را جهت‌دهی به حرکت مسئولان دستگاه‌ها و آحاد مردم دانستند و افزودند: در بعضی از سال‌ها متناسب با شعار سال توفیقات خوبی به دست آمد اما در بعضی سال‌ها نیز کم‌کاری‌هایی وجود داشت. البته در سال ۱۴۰۰ که سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» بود، کارهای خوبی انجام شد که باید ادامه پیدا کند. رهبر انقلاب در بیان علت تمرکز بر مسأله تولید در سال‌های اخیر، گفتند که تولید، کلید حل مشکلات اقتصادی و راه اصلی عبور از دشواری‌های اقتصادی است، ضمن اینکه رشد اقتصادی، افزایش اشتغال، کاهش تورم، افزایش درآمد سرانه، بهبود رفاه عمومی و همچنین افزایش اعتماد به نفس و عزت ملی در گرو رونق و رواجِ اکسیری به نام تولید ملی است که تکیه بر آن در این سال‌ها تأثیرهای خوبی نیز داشته است.

بنابراین مخاطب شعار سال ۱۴۰۱، آحاد مردم به خصوص مسئولان تمامی دستگاه‌ها هستند که باید با همکاری و هماهنگی با تکیه بر سرمایه‌های مادی و معنوی در جهت تحقق شعار سال تلاش کنند.

عزت‌الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با پانا در خصوص تحقق شعار سال، اظهار کرد: «همانگونه که مقام معظم رهبری اذعان فرمودند که نامگذاری سال در حد شعار باقی ماند و در بعضی سال‌ها نیز کم‌کاری‌هایی وجود داشته است و در برخی سال‌ها هم کارهای خوبی صورت گرفته که باید ادامه پیدا کند.»

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی افزود: «امسال کار از سال‌های گذشته سخت‌تر است چون تولید باید استوار بر علم و دانش باشد؛ دانش و علم نیز باید در اقتصاد به کار گرفته شود تا تولید دانش‌بنیان محقق شود.»

وی با بیان اینکه متاسفانه تصمیم‌گیری‌ها در حد شعار نگه داشته می‌شود و شاهد اجرا نیستیم، گفت: «راهکار اجرای شعار سال باید تبیین شود و مسئولانی که مستقیم وظیفه اجرا دارند نیز باید مشخص شوند که متأسفانه تاکنون به این صورت عمل نشده است. دستورالعمل باید تدوین شود و مأموران اجرای این کار مشخص شود و ماهانه و هفتگی گزارش عملکرد اتخاذ شود. اگر کوتاهی صورت گرفت با مسئولان این حوزه به صورت جدی برخورد شود.»

یوسفیان ملا در پایان خاطرنشان کرد: «امروز مشخص است که کدام واحدهای تولیدی ما براساس علم و دانش استوار نشده است. ما باید تولیدات را استاندارد کنیم. مسئولان در کشور مشخص هستند فقط باید به آنها اختیار داد تا آن‌ها نیز پاسخگو باشند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار