در گفت‌وگو با پانا؛

یوسفیان: داوطلبان ریاست‌جمهوری با شعارهای خیالی اعتماد عمومی را خدشه‌دار نکنند

نامزدهای انتخابات باید به اندازه ظرفیت خود و امکانات کشور صحبت کنند/نامزدهای ریاست‌جمهوری باید مراقبت کنند با برخی دوقطبی‌سازی‌های کاذب، اتحاد و یکپارچگی ملی را از بین نبرند

تهران (پانا) - نماینده آمل و لاریجان در چهار دوره اخیر مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آدرس شناخت کاندیداها متاسفانه فعلا شعار آن‌هاست، تاکید کرد نامزدهایی که قصد انتخابات داشتند باید از قبل برنامه خود را در معرض داوری مردم می‌گذاشتند نه اینکه بیایند بگویند من تا همین دو ساعت پیش تصمیم نداشتم داوطلب شوم، من همین یک هفته پیش تصمیم گرفتم شرکت کنم.

کد مطلب: ۱۱۸۶۵۳۰
لینک کوتاه کپی شد
یوسفیان: داوطلبان ریاست‌جمهوری با شعارهای خیالی اعتماد عمومی را خدشه‌دار نکنند

عزت‌الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با پانا درباره ضرورت خودداری نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری از ارائه شعارهای غیرقابل اجرا، گفت: «در جمهوری اسلامی ایران، حزب به معنای واقعی نداریم. وقتی نداریم مردم ناگزیر برای اینکه قناعتی برای‌شان حاصل شده و رای بدهند، به شعار ‌و صحبت‌های داوطلبان انتخابات چشم می‌دوزند.»

وی ادامه داد: «برای مثال در آمریکا، مردم احزاب مهم دموکرات و جمهوریخواه را می‌شناسند، می‌دانند وقتی که می‌گویند کسی جمهوریخواه است، یعنی وی نسبت به یک شخص دموکرات، در صحنه بین‌المللی جنگ‌طلب‌تر است. بنابراین برای مردم موضوع مشخص است.»

این فعال سیاسی اضافه کرد: «هنوز هم اما خیلی‌ها در کشور ما نمی‌دانند مبنای اصلاح‌طلبی ‌و اصولگرایی چیست. وقتی چنین است، مردم گوششان به حرف‌های اشخاص است. لذا می‌بینییم که یک داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری، با یک حرف، میلیون‌ها رای را زیرورو می‌کند.»

نماینده مردم آمل و لاریجان در دوره‌های هفتم، هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی گفت: «مردم تشنه داشتن اطلاعات هستند. اطلاعاتی از قبل به آن‌ها داده نشده، احزاب فعال نبوده‌اند و اکنون که زمان انتخابات فرارسیده است، همه چیز به صحبت‌های خود داوطلبان بستگی دارد. بنابراین با این شرایط نامزدها باید مراقب باشند، به مردم دروغ نگویند، با یک جمله و یک حرفو و یک شعار واهی و خیالی و غیرقابل تحقق، اعتماد عمومی را از بین نبرند.»

رئیس سابق دادگستری آمل گفت: «وقتی شخص دوم مملکت برای رای آوردن به مردم دروغ بگوید، مسلم است که اعتماد عمومی از بین می‌رود. آدرس شناخت کاندیداها متاسفانه فعلا شعار آن‌هاست. نامزدهایی که قصد انتخابات داشتند باید از قبل برنامه خود را در معرض داوری مردم می‌گذاشتند نه اینکه بیایند بگویند من تا همین دو ساعت پیش تصمیم نداشتم داوطلب شوم، من همین یک هفته پیش تصمیم گرفتم شرکت کنم.»

معاون سابق آموزش و تحقیقات قوه قضائیه ادامه داد: «وقتی دروغی هم گفته می‌شود باید آن را جبران کرد. مردم همیشه باید در اولویت باشند. در کشورهای دیگر اگر رعد و برقی می‌زند و چوپانی فوت می‌شود، فردای آن روز وزیر راه استعفا می‌دهد. وقتی از او می‌پرسند که این به شما ربطی نداشته است، آن شخص آنقدر مسوول است که پاسخ می‌دهد خیر؛ اتفاقا باید این کار را انجام دهم تا افکار عمومی بدانند که آنها برای ما اهمیت دارند. شاید اگر هواشناسی ما به درستی اعلام می‌کرد و به گوش آن چوپان می‌رسید او به کوه نمی‌رفت. اثر این کار خیلی مهم است. عذرخواهی کردن عار نیست، ملت آن را بهادادن مسوول به مردم معنا می‌کنند.»

وی تاکید کرد: «نامزدهای ریاست‌جمهوری باید مراقبت کنند با برخی دوقطبی‌سازی‌های کاذب، اتحاد ملی و یکپارچگی مردم را خدشه‌دار نکنند. نباید نامزدهای برای رسیدن به یک میز و صندلی، اتحاد ملی را از بین ببرد، این خیلی خطرناک است.»

یوسفیان‌ملا در پایان گفت: «باید مرجعی باشد که به دروغ‌های افراد رسیدگی کند، نسبت به انجام وعده‌ها پیگیر باشد، آخ آخ نکند که چرا به این رای دادیم و واقعا عملگرا باشد. اینکه الان شورای نگهبان می‌گوید مناظره‌ها را هم زیرنظر داریم، خیلی خوب است که شاید باعث شود نامزدها با حقیقت با مردم سخن بگویند. اثر آن شعار واهی و دروغ نامزدها فقط برای آن چهار سال نیست، بلکه در فرهنگ هم تربیت اثرگذار خواهد بود. نامزدهای انتخابات باید به اندازه ظرفیت خود و امکانات کشور صحبت کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار