تلاش برای اجرای «تئاتر ژانر» در تالار حافظ

تهران (پانا) - نمایش «آئورا» که با اقتباس از ۲ رمان «ربکا» و «آئورا» نوشته و ساخته شده، از شانزدهم فروردین در تالار حافظ روی صحنه رفت.

کد مطلب: ۱۲۶۸۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد
تلاش برای اجرای «تئاتر ژانر» در تالار حافظ

به گزارش مهر، مهدی محبعلی کارگردان نمایش «آئورا» درباره فرم اجرایی این نمایش گفت: تلاش کردیم تا با تکیه بر روایت و استفاده از فضای وهم انگیزی که هر ۲ داستان داشت، نمایش را به دور از فرم گرایی افراطی پیش ببریم. زبان ساده ولی فرم روایی پیچیده نمایش در قالب ژانر دلهره آور چالش دشواری بود که در طول نمایش با آن رو به رو بودیم.

وی اظهار کرد: گروه بازیگران مجموعه ای از بازیگران با تجربه و حرفه ای و تازه کار هستند که ماه‌ها تلاش کردند تئاتر ژانر را در ایران که این روزها چندان مورد توجه نیست، روی صحنه ببرند.

محبعلی درباره آماده‌سازی نمایش در روزهای کرونایی، تصریح کرد: در 2 سال گذشته، علاوه بر اجرای این نمایش و تولید یک فیلم تئاتر، تمرین‌های «آئورا» را نیز پیگیری کردیم. ما برای رسیدن به فرم مطلوب طبیعتاً محدودیت های را نیز داشتیم که در نهایت و با وجود این موانع، کار را آماده اجرا کردیم.

در نمایش «آئورا» المیرا صارمی، نساء یوسفی، محمدرضا حسن زاده، آیلار نوشهری، سوگند دیانی، عیسی حسینی، مهناز فراتی، فرنوش نادرپور، لیلا هوشیاری، سارا محمودی، پولاد شعبانی، هلنا کریمی، علیرضا عبدالله ‌زاده ، محیا ارجمند به ایفای نقش پرداخته‌اند.

لیلی مهدوی مشاور کارگردان، نگین لرستانی دستیار کارگردان، ماهی عظیمی طراح صحنه، زهره سوهانی طراح لباس، مرتضی حیدری آل کثیر طراح گریم، شبنم علایی طراح پوستر و حامد مصلایی ویژوآل آرت از دیگر عوامل تولید این اثر هستند که توسط گروه هنری واو تهیه شده است.

در خلاصه این نمایش آمده: ویسنته نه نمی داند و نه قرار است بداند چرا پا در خانه‌ای می گذارد که نه واقعیت سرش می شود و نه رویا. وسوسه در انزوا شکل گرفته و انتظار او را می کشد.

مهدی محبعلی پیش از این نمایش‌های «همینه که هست»، «از دل گندمزاران»، «بی دیواری»، «پاریس»، «مرگ بازی» و «غارنشینان» را به صحنه برده است.

نمایش «آئورا» ساعت ۱۹ در تالار حافظ اجرا می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار