در راستای تولید دانش بنیان صورت گرفت:

تولید اولین خودروی بومی توسط هنرجویان استان خراسان جنوبی

تهران (پانا) - اولین خودروی بومی خراسان جنوبی توسط 16 هنرجوی پایه یازدهم هنرستان شهید یوسف قویم فردوس طراحی، بازتولید و رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۲۶۸۵۸۰
لینک کوتاه کپی شد
تولید اولین خودروی بومی توسط هنرجویان استان خراسان جنوبی

استفاده بهینه از ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و رسوخ فناوری و نوآوری در مدارس، می‌تواند فرهنگ تولیدات دانش بنیان را در مدارس و هنرستان‌ها ترویج داده و فضای کسب و کاردانش آموزی را گسترش دهد و تحقق این امر دستگاه تعلیم و تربیت را یک قدم به شعار سال «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» نزدیک می‌کند.

در همین راستا، هنرجویان هنرستانی در استان خراسان جنوبی با نظارت و آموزش مربیان خود، موفق به طراحی و تولید اولین خودروی بومی به سبک خودروهای لوکس کلاسیک و متناسب با آب و هوای استان شده‌اند.

بر اساس این گزارش، کلیه مراحل طراحی قطعات موتوری و سیستم تعلیق، بدنه، پیشران، و داخل اتاق این خودرو توسط هنرجویان پایه یازدهم هنرستان «شهید یوسف قویم فردوس» طراحی و باز تولید شده و برای ساخت این خودرو بیش از 50 میلیون تومان هزینه شده است.

در این گزارش آمده است، موتور این خودرو4 سیلندر بوده و بر اساس موتور پژو «روآ» طراحی و باز تولید شده، این خودرو در کلاس خودروهای سواری و تفریحی با مصرف سوخت بنزین با گنجایش3 سرنشین به علاوه راننده طراحی و باز تولید شده است.

بر این اساس، تولید خودروهای مناسب با آب و هوای کویری و کویرنوردی از چشم اندازهای آینده هنرجویان این هنرستان است و از این خودروی ملی طی مراسمی با حضور مدیرکل استان رونمایی شده است.

گفتنی است؛ با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان و استفاده از ایده‌های ناب هنرجویان و هنرآموزان، می‌توان گامی بزرگ در ارتقای کیفی و کمی تولیدات هنرستانی در عرصه‌های مختلف برداشت و هنرستان‌ها را به قطب تولید و اشتغال‌زایی استان تبدیل کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار