تلاش آمریکا برای مقصر جلوه‌دادن ایران در وین

تهران (پانا) - در حالی که دستیابی به توافق در وین معطل تصمیم‌گیری سیاسی آمریکاست، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری هفتگی‌اش با تلاش برای انداختن توپ در زمین ایران، گفت که ایران در مذاکرات وین، روی توافق مذاکره‌شده تمرکز کند.

کد مطلب: ۱۲۶۸۳۵۲
لینک کوتاه کپی شد
تلاش آمریکا برای مقصر جلوه‌دادن ایران در وین

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری هفتگی‌اش در پاسخ به این که ارزیابی فعلی از وضعیت مذاکرات وین با وجود وقفه ایجاد شده در آن چیست، گفت: ارزیابی ما این است که مسئولیت نهایی کردن این توافق کاملاً بر عهده ایران است! آمریکا به همراه متحدان اروپایی‌اش بر سر نقشه راهی برای بازگشت دوجانبه به پایبندی در مذاکرات وین مذاکره کرده است. رئیس جمهور در صورتی که بازگشت به توافق در راستای منافع ملی ما باشد، به آن باز خواهد گشت. ما و متحدان‌مان هر دو آماده‌ایم توافقی قوی را نهایی کنیم، مادامی که ایران هم آماده انجام دادن این کار باشد.

ساکی ادامه داد: اگرچه ما شاهد بوده‌ایم ایران مسائلی را مطرح کرده است که هیچ ارتباطی به پایبندی دوجانبه به توافق ندارد. این (پایبندی دوجانبه]) چیزی است که روی آن تمرکز داریم و هدف ماست.

وی افزود: ما ایران را تشویق می‌کنیم به جای این که به دنبال مسائل تعیین‌تکلیف نشده‌ای باشد که به ادعای وی خارج از چارچوب وین هستند و به جای مقصر دانستن دیگران به خاطر وقفه ایجاد شده در مذاکرات وین، روی توافق مذاکره‌شده در وین تمرکز کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار