80 درصد اولیا و معلمان کشور خواستار آموزش حضوری هستند

اردبیل (پانا) - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش اردبیل اعلام کرد80 درصد اولیا و معلمان کشور خواستار آموزش حضوری هستند.

کد مطلب: ۱۲۶۸۱۶۷
لینک کوتاه کپی شد
80 درصد اولیا و معلمان کشور خواستار آموزش حضوری هستند

کلام اله صفری، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش اردبیل در گفت‌وگو با صدا و سیمای مرکز استان با بیان اینکه از 14 فروردین ماه تمامی مدارس فعالیت‌های آموزشی و پرورشی خود را بصورت حضوری آغاز کردند، گفت: بعد از دو سال آموزش در مدارس بصورت عادی تبدیل شده است و پویایی و نشاط به مدارس بازگشته است و بدون شک جو عاطفی بین دانش‌آموزان و معلمان حاکم خواهد شد.

به گفته وی مدرسه کانون دوم زندگی دانش‌آموزان است، و وقتی از خانواده خود جدا می‌شود وارد محلی به نام مدرسه می‌شود که علمی و تخصصی است و از نظر روحی و معنوی متفاوت است.

سرپرست آموزش و پرورش استان ضمن اشاره به افت تحصیلی در دروان کرونا اظهار کرد: با وجود تمام تلاش همکاران فرهنگی در دروان کرونا که فرآیند تعلیم و تربیت را تعطیل نکردند، متاسفانه شاهد افت تحصیلی و کیفیت آموزش در استان شدیم.

صفری ادامه داد: بهترین نوع آموزش، آموزش حضوری است که بحمدالله شاهد آغاز آموزش بصورت حضوری در مدارس هستیم.

وی با اشاره به شیوه‌نامه بهداشتی که از سوی وزارت متبوع ابلاغ شده است، بیان کرد: فرهنگ‌سازی زدن ماسک، استفاده از مایع ضدعفونی کننده و تهویه مناسب کلاس‌ها از جمله الزامات این شیوه‌نامه است.

سرپرست آموزش و پرورش استان به خانواده‌ها اطمینان خاطر داد: نگران تراکم دانش آموزی در کلاس‌های درس نباشند، چرا که در برخی مدارس که با تراکم دانش آموزی روبرو هستیم سعی کرده‌ایم از فضاهای بزرگتری همچون کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها استفاده کنیم تا هیچ مشکلی متوجه دانش‌آموزان نباشد.

صفری تصریح کرد: اکیپ‌های نظارتی متشکل از دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مدارس سراسر استان را بصورت مستمر رصد می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار