شکوفایی در حوزه تعلیم و تربیت با مدیریت جهادی و روحیه انقلابی

اردبیل(پانا) - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش اردبیل گفت مدیریت جهادی و روحیه انقلابی می‌تواند شکوفایی در حوزه تعلیم و تربیت را به دنبال داشته باشد.

کد مطلب: ۱۲۶۹۷۸۵
لینک کوتاه کپی شد
شکوفایی در حوزه تعلیم و تربیت با مدیریت جهادی و روحیه انقلابی

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش اردبیل، کلام اله صفری،سرپرست آموزش و پرورش استان در جلسه شورای معاونین اداره کل، مدیران و روسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق که بصورت ویدیو کنفرانس برگزار شد ضمن اشاره به مدیریت جهادی و داشتن روحیه انقلابی برای سرعت بخشیدن به برنامه های آموزشی و پرورشی اظهار کرد: مدیریت مشارکتی و تلفیقی باید در حوزه مدیریتی آموزش و پرورش نمود پیدا کند، چرا که در سایه همین نوع مدیریت است که می توان در حوزه های مختلف تعلیم و تربیت به شکوفایی دست یافت.

به گفته سرپرست آموزش و پرورش استان تنها با کار تخصصی و مدیریت مشاوره ای می توان از بروز آسیب های آتی در آموزش و پرورش جلوگیری و از اثرات سوء آنها کاست.

عضو شورای آموزش و پرورش استان برنامه محور بودن مدیران و روسای نواحی و مناطق را ملاک موفقیت عنوان کرد و گفت: هر فعالیتی در آموزش و پرورش که بدون برنامه باشد، با شکست مواجه خواهد شد.

صفری با عنوان اینکه برای شکوفایی علمی استعداد های دانش آموزان باید برنامه ریزی کنیم، از آموزش و پرورش بعنوان مولد سرمایه های فرهنگی و اجتماعی در جامعه یاد کرد.

وی با اشاره به 1 هزار و 150 بازدید از مدارس استان، خاطرنشان کرد: به منظور تبادل نظر و پایش نقاط قوت و ضعف برنامه های آموزشی و پرورشی، بازدیدهای میدانی از مدارس و از فرآیند آموزش حضوری استمرار خواهد یافت.

سرپرست آموزش و پرورش استان با بیان این مطلب که در آموزش و پرورش برون داد دانش آموزان در عرض 12 سال تحصیل مهم و در اولویت است، به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: برونداد آموزش و پرورش بعد از 12 سال، باید تربیت انسانی مومن، با نظم، متعهد، خردمند و در یک کلمه انسان مجاهد و اهل علم و عمل باشد.

صفری در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: زمان آن فرا رسیده است که آموزش دانش آموزان استان، بصورت علمی تر مورد بررسی و پژوهش قرار گیرد تا نقاط قوت و ضعف و مسائل و مشکلات احتمالی شناسایی و راهبردهای جدید ارائه شود.

وی همچنین به استفاده از ظرفیت های استان برای ارتقا کیفیت آموزش در مدارس تاکید کرد.

سرپرست آموزش و پرورش استان با بیان اینکه مدیران مدارس باید نسبت به بهبود کیفیت آموزش دانش آموزان خود حساس باشند، تصریح کرد: باید از تفکر سنتی در امر آموزش و پرورش خارج شویم و به سمت ارائه رویکرد نو، بازاندیشی و بازآفرینی در مدارس حرکت کنیم.

صفری از مدیران مدارس خواست تا با مطالعه، برنامه های آموزشگاهی خود را بازمهندسی کنند.

وی خاطر نشان کرد: در سنجش بازخورد برنامه های آموزشگاهی هر مدرسه با توجه به ظرفیت های خود مورد ارزیابی قرار گیرد و از مقایسه با دیگر مدارس جدا خودداری شود.

سرپرست آموزش و پرورش استان در ادامه ضمن اشاره به اینکه امسال از سوی رهبر انقلاب به نام سال «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» نامگذاری شده، اظهار کرد: توسعه متوازن رشته های هنرستانی می تواند در تحقق این شعار کارساز باشد.

صفری با بیان اینکه گروه های آموزشی بعنوان بازوان توانمند آموزش و پرورش هستند، تصریح کرد: سوالات آزمون های نوبت دوم قبل از برگزاری امتحانات، توسط گروه های آموزشی تجزیه و تحلیل شوند تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

وی همچنین تقویت شورای آموزش و پرورش و افزایش کارآمدی شوراهای درون مدرسه ای را خواستار شد و گفت: شوراهای درون مدرسه ای می توانند با توسعه ارتباط و تعامل با جامعه محلی خود تصمیمات ویژه ای برای پیشبرد اهداف آموزشگاهی خود اتخاذ کنند.

سرپرست آموزش و پرورش استان در ادامه از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، به عنوان نقشه راه فعالیت‌های حوزه تعلیم و تربیت یاد کرد وگفت: قرارگاه سند تحول بنیادین برای تحقق هر چه بهتر اهداف این سند با حضور مدیران، معاونانی با روحیه انقلابی و صاحب نظر ایجاد خواهیم کرد.

صفری با اشاره به حمایت های دولت سیزدهم و شخص رییس جمهور، از آموزش و پرورش اظهار کرد: آیین نامه رتبه بندی معلمان در وزارت آموزش و پرورش تدوین شده و تا پایان ماه جاری برای تصویب به هیئت دولت، ارسال خواهد شد.

وی با عنوان اینکه رتبه بندی معلمان مبتنی بر سند تحول بنیادین است و مهم ترین هدف آن ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت در کشور است، خاطرنشان کرد: طرح رتبه بندی، علاوه بر افزایش حقوق و مزایای معلمان، انگیزه «آموختن دانش» و «رقابت علمی» را در جامعه معلمان ارتقا می دهد و این باعث افزایش توانمندی معلمان نسبت به امروز خواهد شد. لذا این توانمندی در تربیت دانش آموزان نیز بی تأثیر نبوده و آنها را به سمت اهداف سند و تربیت تمام ساحتی هدایت خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار