زلنسکی: نیروهای روس را از اطراف پایتخت عقب رانده‌ایم

تهران (پانا) - ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در پیامی ویدئویی از آزاد سازی شهر کلیدی ایرپین، بازپس گیری برخی مناطق اطراف کی‌یف و عقب راندن نیروهای روسیه خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۶۶۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد
زلنسکی: نیروهای روس را از اطراف پایتخت عقب رانده‌ایم

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای روزنامه "اسکای نیوز"، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین اعلام کرده است که نیروهای کشورش در حال بازپس گیری مناطق اطراف کی‌یف و عقب راندن نیروهای روسیه هستند.

زلنسکی در آخرین پیام خود از آزادسازی "ایرپین"؛ شهری کلیدی در حاشیه شمال غربی کی‌یف خبر داد.

همزمان وزارت دفاع انگلیس هم تائید کرده است که نیروهای اوکراینی در ضدحمله‌های خود در "ایرپین" و همچنین "بوچا" و "هوستومل" در شمال غربی کی‌یف موفقیت‌هایی داشته‌اند.

این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای روسیه از تعدادی مواضع عقب رانده شده اند.

هرچند براساس اعلام این وزارتخانه با توجه به قابلیت های روسیه در حمله، نیروهای این کشور همچنان تهدیدی قابل توجه برای شهر محسوب می شوند.

رئیس جمهوری اوکراین در پیام خود تاکید کرد که نیروهای روسیه همچنان شمال کی‌یف را تحت کنترل دارند و با وجود صدها واحد تجهیزات سوخته و رها شده، به حملات خود ادامه خواهند داد.

وی افزود: وضعیت در مناطق "چرنیهف"، "سومی"، "خارکف"، "دونباس" و جنوب اوکراین پرتنش و بسیار دشوار است.

بندر "ماریوپل" که یکی از شهرهای به شدت آسیب دیده اوکراین است، همچنان در محاصره روسیه بوده و زلنسکی در این خصوص گفت که نیروهای این کشور دیروز دوشنبه اجازه نداده اند که یک کریدور بشردوستانه ایجاد شود.

اتهامات علیه روسیه مبنی بر عدم اجازه این کشور برای خروج غیرنظامیان از شهرهای تحت محاصره بارها مطرح شده و یک مقام اوکراینی دیروز گزارش داد که تنها ۵۸۶ نفر روز دوشنبه موفق به فرار شدند.

از سوی دیگر، روسیه و اوکراین نخستین دیدار برای مذاکرات صلح را امروز سه شنبه در استانبول برگزار می‌کنند.

اوکراین اعلام کرده است که هدف اصلی آن در این مذاکرات تضمین آتش‌بس است، اگرچه مقامات این کشور همراه با رهبران غربی در مورد هرگونه پیشرفت بزرگ در این گفت‌وگو ها تردید دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار