لاوروف:

منافع آمریکا در جنگ فرسایشی است

تهران (پانا) - وزیر خارجه روسیه با اشاره به تحولات اوکراین تایید کرد غرب حامی تفکر نژادپرستی است و این مسئله را در تربیت نسل‌های جوان نیز می‌توان مشاهده کرد.

کد مطلب: ۱۲۶۵۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد
منافع آمریکا در جنگ فرسایشی است

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «سرگئی لاوروف» امروز (سه شنبه) در کنفرانسی خبری اعلام کرد آنچه در اوکراین دیده می‌شود، تلاش غرب برای ایجاد سیاست تک قطبی و اثبات وجود خود است که این مسئله به ضرر روسیه است.

براساس گزارش الجزیره وزیر امور خارجه روسیه در خصوص تحولات اخیر گفت: «غرب برای به انزوا کشاندن روسیه تلاش می‌کند و ناتو هم به سمت شرق پیشروی می‌کند که این مسئله تهدیدی برای امنیت ما به شمار می رود. غرب، حامی تفکر نژادپرستی است و این مسئله را در تربیت نسل های جوان شاهد هستیم.»

به گفته وزیر خارجه روسیه، غرب الگویی جدید برای از بین بردن فرهنگ و تاریخ دارد تا به شکل خشونت باری روسیه را از بین ببرد و همچنین از گروه های نژادپرست حمایت می‌کند و از مدتها پیش برای آنچه امروز در اوکراین رخ می دهد برنامه ریزی کرده است.

او در پایان نیز تایید کرد که واشنگتن می‌خواهد مذاکرات روسیه و اوکراین طولانی شده و جنگ فرسایشی شود زیرا منافعش در این است.

لاوروف پیش از این نیز در مصاحبه اختصاصی با شبکه راشاتودی اعلام کرده بود تجربه اخیر اعمال تحریم علیه روسیه از سوی آمریکا و غرب نشان داد طرف‌های غربی قابل اطمینان نیستند و مسکو بدون شک در همکاری‌های آتی این موضوع را لحاظ خواهد کرد.

وزیر خارجه روسیه ضمن اعلام این‌که تاکنون بیش از ۵ هزار تحریم علیه روسیه اعمال شده که دوبرابر تحریم‌های ایران و کره شمالی است، گفت که تحریم‌ها علیه این کشور به خاطر دفاع از حقوق مشروع شهروندان روس تبار در کریمه و اوکراین است. لاوروف همچنین ضمن انتقاد از عدم استقلال اعضای ناتو و اتحادیه اروپا اعلام کرد بازیگرانی هستند که هیچ‌وقت، دهکده جهانی‌ای را که آمریکا کلانتر آن باشد، نمی‌پذیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار