مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد

بازدید بیش از ۱۵ هزار نفر از اماکن تاریخی گیلان

رشت (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، از بازدید بیش از ۱۵ هزار گردشگر از اماکن تاریخی - فرهنگی گیلان خبر داد و گفت شاهد رشد ۲۵ درصدی بازدید از موزه ها و بناهای تاریخی استان هستیم.

کد مطلب: ۱۲۶۵۹۰۸
لینک کوتاه کپی شد
بازدید بیش از ۱۵ هزار نفر از اماکن تاریخی گیلان

به گزارش اداره کل میراث فرهنگی گیلان، ولی جهانی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاه به افزایش ورود مسافران به استان گیلان، گفت: بر اساس آمارهای موجود، در بازه زمانی ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۰ لغایت ۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۱، بیش از ۱۵ هزار گردشگر از اماکن تاریخی گیلان در بخش‌های دولتی، خصوصی و مشارکتی بازدید کرده‌اند که این رقم رشد ۲۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان اضافه کرد: با تمهیدات پیش‌بینی شده به منظور معرفی داشته‌های غنی فرهنگی و تاریخی مردم مناطق مختلف استان گیلان، تلاش شد تا مسافرین و گردشگران نوروزی ۱۴۰۱ بتوانند از اغلب بناهای تاریخی و فرهنگی گیلان به صورت رایگان بازدید کنند.

وی افزود: «موزه میراث روستایی گیلان، قلعه رودخان و شهر تاریخی ماسوله محبوب‌ترین مقاصد گردشگران نوروزی ۱۴۰۱ استان گیلان در حوزه اماکن تاریخی بودند.

جهانی همچنین با اشاره به استقبال کم‌نظیر مسافرین اظهار کرد: آمارهای موجود نشان‌دهنده رشد ۲۵ درصدی بازدیدها از موزه‌ها و بناهای تاریخی استان گیلان نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار