مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

بازدید از اماکن تاریخی در تعطیلات آخر هفته برای دانش‌آموزان کرمانشاهی رایگان شد

کرمانشاه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اعلام کرد بازدید دانش‌آموزان کرمانشاهی و خانواده‌های آنها از اماکن تاریخی استان دو روز آخرهر هفته، پنجشنبه و جمعه رایگان خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۳۱۲۱۱
لینک کوتاه کپی شد
بازدید از اماکن تاریخی در تعطیلات آخر هفته برای دانش‌آموزان کرمانشاهی رایگان شد

سلمان محمدی در محوطه مجموعه تاریخی طاق بستان و در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم‌نامه با اداره همکاری مشترک چهار دستگاه میراث فرهنگی، صنعت، معدن و تجارت، آموزش و پرورش و سازمان حمل و نقل مسافری شهرداری، از تلاش برای آشنا کردن دانش آموزان کرمانشاهی با ظرفیت های گردشگری استان خبر داد و اظهار کرد: در این راستا با اداره کل میراث فرهنگی استان تفاهم نامه ای داشتیم تا دانش آموزان کرمانشاهی و خانواده هایشان بتوانند بصورت رایگان از اماکن تاریخی استان بازدید کنند.

وی افزود: دانش آموزان کرمانشاهی و خانواده‌هایشان می توانند روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته با در دست داشتن کارت دانش آموزی بصورت رایگان از اماکن تاریخی دارای ورودی استان بازدید داشته باشند.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان اضافه کرد: از طرفی برنامه داریم که با همکاری میراث فرهنگی استان هر هفته تورهای گردشگری ویژه دانش آموزان را برگزار کنیم تا دانش آموزان در قالب این تورها از جاذبه های گردشگری استان بازدید کنند.

وی با بیان اینکه در این رابطه یک تقویم گردشگری دانش آموزی هم تهیه شده، اعلام کرد: ما لیست تمام مدارس شهر کرمانشاه را به میراث فرهنگی داده ایم و مقرر شده که هر هفته حدود یک تا دو تور گردشگری داشته باشیم.

محمدی تصریح کرد: این برنامه در گام اول در کرمانشاه برگزار می شود و در ادامه در سایر شهرستان ها هم اجرایی خواهد شد. همچنین دانش آموزان در ابتدا با جاذبه های گردشگری شهرستان خود آشنا می شوند و در ادامه از اوایل فصل بهار زمینه برگزاری تورهای بین شهرستانی را هم فراهم خواهیم کرد.

وی گفت: امیدواریم با اجرای این برنامه ها، دانش آموزان ما با گذشته و تمدن دیرینه خود آشنا شوند و به آن افتخار کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در پایان گفت: هنگامی که پیشینه غنی خود را برای دانش آموزان توضیح دهیم، متوجه تمدن ارزشمندی که در گذشته داشته ایم، خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار