کلنگ‌زنی ۱۲ پروژه ورزشی در مناطق محروم استان چهارمحال وبختیاری

تهران (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش سال نو را با کلنگ‌زنی ۱۲ پروژه ورزشی در محروم‌ترین مناطق استان چهارمحال و بختیاری آغاز کرد.

کد مطلب: ۱۲۶۵۷۵۴
لینک کوتاه کپی شد
کلنگ‌زنی ۱۲ پروژه ورزشی در مناطق محروم استان چهارمحال وبختیاری

معاون تربیت‌بدنی و سلامت با حضور در استان چهارمحال و بختیاری، کلنگ ۱۲ پروژه ورزشی اعم از ۴سالن سرپوشیده و ۸ فضای ورزشی روباز را به زمین زد.

صادق ستاری فرد در آیین کلنگ‌زنی آموزشگاه حاج محمود ضرابیان روستای سرقلعه گرگر لردگان گفت: این مناطق از نظر توانمندی‌های نیروی انسانی و استعدادهای دانش‌آموزی بسیار غنی ولی از نظر امکانات ورزشی بسیار فقیر می‌باشند لذا رویکرد وزارت آموزش و پرورش رسیدگی به مناطق محروم در راستای گسترش عدالت آموزشی و اجتماعی است.

وی گفت تنها راه مدیریت و کنترل آسیب‌های اجتماعی توجه به مدرسه است و مدرسه کانون تربیتی محله و کانون پیشرفت محله است و باید در اختیار محله باشد لذا از مدرسه نه تنها برای مهارت‌های علمی، بلکه برای ارتقاء مهارت‌های زندگی، جسمی، شغلی و... نیز باید استفاده گردد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: از ظرفیت سایر نهادهای انقلابی که در سند تحول بنیادین تحت عنوان عوامل سهیم و موثر به آنها اشاره می‌شود مانند ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بنیاد برکت و... با ایجاد بستر مناسب می‌توان در مدارس استفاده کرد.

وی به اجرای طرح آزادسازی و مردمی‌سازی‌ مجموعه‌های‌ آموزشی و ورزشی(طرح شهید خرازی) در سطح کشور اشاره کرد و اظهار داشت: برای اولین بار در تاریخ انقلاب در این طرح، ورزش به صورت همگانی و رایگان خواهد بود و دانش‌آموز به همراه خانواده می‌تواند در محیط ورزشی آموزشگاه از امکانات ورزشی استفاده نماید.

همچنین در این آیین "حسین بامیری" نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی و افشین امیریان سرپرست آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری نیز حضور داشتند.

گفتنی است پس از کلنگ‌زنی آموزشگاه حاج محمود ضرابیان، کلنگ سالن ورزشی کاردانش نرجس در شهرستان لردگان و سالن ورزشی آموزشگاه نبوت مال خلیفه و سالن ورزشی در خانمیرزا با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش، مدیر کل راه و شهرسازی استان، نماینده مردم شهرستان های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل آموزش و پرورش و مسئولین شهرستانی به زمین زده شد.

لازم به ذکر است این پروژه ها به صورت مشارکتی بین آموزش و پرورش و خیرین شهرستان لردگان اجرا خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار